بازسازی نمایشگاه

به گزارش مجله سیاران، نوسازی نمایشگاه کتاب

نمایشگاه ها از جمله مکان هایی اند که افراد با علائق و هنرهای مختلف آن را ایجاد می نمایند تا کلیه اثرهای هنری و خلاقانه خود را که می تواند شامل: فروش کتاب، نقاشی، سیاه قلم، خوش نویسی، عکاسی، مبلمان و … ، به عموم مردم نمایش دهند و بعضی از این طریق درامد زایی می نمایند.

بازسازی نمایشگاه

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

عظیم ترین نمایشگاه بین المللی که سالانه در کشورمان برگزار می گردد، نمایشگاه کتاب می باشد که مردم از شهرها و حتی کشورهای مختلف برای خرید و بازدید به آنجا مراجعه می نمایند.

اگر شما در یکی از غرفه های نمایشگاه کتاب مشغول کار و خدمت هستید، حتما به خوبی می دانید که هر مکانی به خصوص ساختمان ها و فضاهای وسیع علاوه بر بازسازی اولیه، نیاز به نوسازی بخش های مختلف نیز دارد، بازسازی نمایشگاه هم یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد.

به عنوان مثال ممکن است غرفه شما در ابتدا از نور کافی، رنگ آمیزی یکدست دیوارها، سرامیک های صاف و بدون ترک و شکستگی و … برخوردار باشد و بعد از چند سال رنگ دیوارها از بین می رود یا سیم کشی ساختمان به مشکل بر می خورد. پس باید بعد از مدت چند ساله با بروز کوچک ترین مسائل، آن ها را سریعا رفع کرد تا پیشروی نکند و به بخش های دیگر آسیب نزند.

نوسازی نمایشگاه

بازسازی نمایشگاه

بهتر است قبل از تاسیس مکانی، ابتدا مراحل بازسازی ساختمان و یا به بازسازی بخش های فرسوده یک ساختمان قدیمی بپردازید تا در اواسط کار مجبور به خرج هزینه های گزاف نشوید، زیرا در بعضی از مواقع موارد جزئی و کوچکی مانند نم زدگی دیوار یا ریختن گچ در و دیوار موجب به تخریب بخش عمده ای از سقف و دیوار می گردد.

بنابراین برای آغاز بازسازی نمایشگاه، تمامی سقف ها، اتاق ها، لوله کشی ها و سیم کشی را چک کنید سپس به کارهایی از قبیل انتخاب کفپوش مناسب نمایشگاه، از کاغذ دیواری یا کناف و آجرهای چند سانتی برای جلوه های بصری بهره ببرید.

برای نمایشگاه بهتر است از کفپوشی یک دست و یک رنگ بهره ببرید، کفپوشی که انتخاب می کنید باید مقاومت کافی در برابر سایش و رفت و آمد تعداد زیادی از مردم را داشته باشد، رنگ آن نباید خیلی تیره یا خیلی روشن انتخاب گردد. بهتر است شکاف و درزی نداشته باشد که از رویش قارچ ها و باکتری ها در بین آن جلوگیری گردد.

دکوراسیون داخلی نمایشگاه

هر نمایشگاهی، بسته به نوع نمایشگاه، منطقه و شهری که در آن قرار گرفته است، نوع محصولاتی که قرار است ارائه گردد، افرادی که قرار است به آنجا مراجعه نمایند و … نیازمند اهمیت و توجه به یک سری فاکتور مهم است.

اگر شما می خواهید نمایشگاه میز و جایگاه بزنید، باید دیوارها را یا با طرح چوب یا روکشی از چوب بر روی تخته های چوبی، تزئین کنید یا کفپوشتان به رنگ قهوه ای و مانند رنگ تنه های درخت، بهره ببرید. باید توجه کنید که اگر میزها و جایگاه هایی که قرار است در سالن بچینید پررنگ و تیره هستند، شما از رنگ های روشن تر برای فضای اطراف آن جا بهره ببرید تا بیشتر به چشم بیاید.

اگر داخل ساختمان ستون هایی وجود دارد، از آن ها به منظور جداسازی فضا و فراوری بخش های مختلف جهت چیدمان وسایل خود در سبک ها و اشکال مختلفشان بهره ببرید و سعی کنید هر قسمت را متناسب با نوع و ظاهر محصول، طراحی کنید تا هارمونی خوب و منطقی با هم پیدا نمایند.

اگر می خواهید نمایشگاه عکاسی یا تابلوهای نقاشی ایجاد کنید، بهتر است یک راهروی طویل را به منظور این کار در نظر بگیرید، در صورت وجود لک و کثیف بودن سطح دیوار، از رنگ سفید یکنواخت بهره ببرید نه کاغذ دیواری!

زیرا کاغذ دیواری در ساده ترین حالت ممکن هم دارای رنگ ها و اشکال کوچک و عظیمی است که باعث می گردد طرح اصلی تابلوها به چشم نیاید و از زیبایی کلی کار می کاهد.

دکوراسیون نمایشگاه

نورپردازی قسمت های هنری نمایشگاه

هر نمایشگاهی با هر نوع اثر هنری، تاریخی، ادبیات و … در صورت نبود نورپردازی صحیح و مطلوب، کیفیت کلی کار و در آخر در بازدید افراد تاثیر خواهد گذاشت. به همین جهت باید نهایت ظرافت و دقت عمل را برای تک تک جزئیات کار، به کار ببرید.

اگر تابلوهای نقاشی با طرح های مفهومی یا عکس های خاص از مناطق مختلف و افراد متفاوت گرفته اید و بر روی دیوارها نصب نموده اید، بهتر است به صورت مخفیانه چراغی مخفی در قسمت بالای اثر روی دیوار قرار دهید تا مستقیم طرح شما را روشن کند و آن را به نمایش بگذارد.

اگر سالنی عظیم با سقفی بلند در نظر گرفته اید بهتر است از قبل هنگام بازسازی ساختمان قدیمی یا جدید، سیم کشی و برق ساختمان را چک کنید تا در صورت نصب لامپ و لوستر به مسئله ای برنخورید. از لوسترهای عظیم و شکیل بهره ببرید تا بخش های بیشتری از سالن را تحت تاثیر قرار بدهد و روشن کند.

نورپردازی نمایشگاه

کاغذ دیواری نمایشگاه

اگر نمایشگاهی مخصوص نمایش کاغذ دیواری، میخواهید برگزار کنید؛ دستتان باز است که انواع طرح ها و مدلها را اجرا کنید. می توانید برای کاغذ دیواری های مخصوص آشپزخانه بخشی از سالن را به شکل آشپزخانه و محیط آشپزی درست کنید و کاغذ دیواری ها را به دیوارهای اطراف آن بچسبانید.

یا راهرویی را در نظر بگیرید و با کاغذ دیواری های برجسته و طبیعی، راهرویی جذاب ایجاد کنید. همچنین می توانید با استفاده از ماکت ها و یونولیت ها دیوارهای رضی ایجاد کنید و با رنگ آن ها یا پوشاندنشان با پارچه،آثار خود را در جاهای مختلف به نمایش بگذارید.

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

بازسازی آشپزخانه

حقایق بازسازی ساختمان

ایده و راه چاره بازسازی ساختمان

منبع: رویا مال
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 590

به "بازسازی نمایشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی نمایشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید