انتخاب رئیس پلیس هنگ کنگ جنجال به پا کرد

به گزارش مجله سیاران، انتخاب رئیس پلیس نو هنگ کنگ از یک سو با حمایت های داخلی و از سوی دیگر با نگرانی بعضی حامیان غربی این جزیره همراه شده است.

انتخاب رئیس پلیس هنگ کنگ جنجال به پا کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، چین روز آدینه با ترفیع تعدادی از مقامات هنگ کنگی موافقت کرد. پکن روز گذشته ترفیع جان لی، معاون امنیتی هنگ کنگ موافقت کرد و از سوی دیگر کریس تانگ هم به اسم جانشین لی به اسم رئیس پلیس هنگ کنگ انتخاب شد.

ترفیع لی 63 ساله که پیش از این کمسیاریای معاون پلیس بود به سمت رئیس پلیس درحالی اجرا شده که اولین بار است یک کارشناس امنیتی پس از قرار گرفتن هنگ کنگ تحت حاکمیت چین در سال 1997 دو پست مهم را تصاحب نموده است.

روسای سابق پلیس هنگ کنگ دارای تخصص های گسترده اقتصادی و اجتماعی بودند. کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ در بیانیه ای اعلام نمود: آنها طی سال های فعالیت عملکرد برجسته ای در دولت داشتند و دارای مهارتهای رهبری اثبات شده ای بودند. مطمنم که آنها شایسته پست های تازه خود خواهند بود و با غلبه بر چالش های پیش رو به جامعه خدمت خواهند کرد.

قانون تازه امنیتی در هنگ کنگ موافقانی در چین و مخالفان بسیاری در غرب داشت. مخالفان معتقدند که چین با این قانون در پی کنترل امنیتی بیشتر یکی از آزادترین شهرهای جهان و مراکز برجسته اقتصادی در شرق آسیاست.

کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ اعلام نمود که راهبرد این جزیره تقویت وضعیثت این شهر به اسم یک هاب اقتصادی جهانی به وسیله انسجام بیشتر با چین است.

لام در یک نشست اقتصادی در پکن گفت که مشارکت در اصلاحات اقتصادی چین و پذیرش با روی خوش نیروی تازه ای به اقتصاد هنگ کنگ تزریق خواهد نمود.

کشورهای غربی به بهانه تحت تاثیر قرار گرفتن آزادی های سرمایه گذاران غیرچینی در این جزیره سعی در تحت قشار قرار دادن پکن را دارند.

لام در این نشست گفت که هنگ کنگ می تواند نقشی کلیدی در ترویج توسعه اقتصادی چین ازجمله بین المللی ساختن یوان و یاری اقتصادی به شرکتها و حفاظت از واحد پولی چین داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1171

به "انتخاب رئیس پلیس هنگ کنگ جنجال به پا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب رئیس پلیس هنگ کنگ جنجال به پا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید