البخیتی: متجاوزان باید از یمن خارج شوند

به گزارش مجله سیاران، خبرگزاری خبرنگاران- عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن گفت برای ورود صنعا به گفتگوها ، نمی پذیریم که زیر بمباران و محاصره باشیم و صحبت از مذاکره کنیم.

البخیتی: متجاوزان باید از یمن خارج شوند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از تلویزیون الجزیره، عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن از آمادگی مشروط صنعا برای مصاحبه اطلاع داد.

محمد البخیتی، برای ورود صنعا به مصاحبه ها جهت حل بحران، شرط خروج نیرو های بیگانه از یمن یا توقف حملات و محاصره علیه یمن را عنوان نمود.

وی اضافه نمود: ما خواهان پیوستن به مذاکراتیم، اما درست نیست در شرایطی که تجاوز و محاصره ادامه دارد به مذاکرات بپیوندیم، این کار قابل قبول نیست، اگر بر اساس آنچه که می گویند خواهان شروع مذاکراتند سزاوار است تجاوز علیه یمن را متوقف نمایند و به محاصره کشور انتها دهند، زیرا درست نیست که ما زیر بمباران و محاصره، وارد مصاحبه شویم.

البخیتی اضافه نمود: آنان گزینه یمن را رد می نمایند، گزینه اول ما توقف تجاوز، انتها دادن به محاصره و عقب نشینی از یمن است که این راهکار نهایی است یا آنکه به تجاوز و محاصره انتها دهند تا مذاکرات برای رسیدن به راهکار شروع گردد.

لازم به ذکر است عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن پیشتر به طرح ادعایی عربستان برای برقراری آتش بس در این کشور واکنش نشان داد.

وی گفته بود عربستان سعودی با طرح اخیر خود برای آتش بس در پی دور زدن جهت صلح بوده و میخواهد قیمومیت را بر یمن تحمیل کند. این هدف سعودی ها از طرح موسوم به صلح است.

به همین دلیل، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن هم خاطرنشان کرد: عربستان، خود بخشی از تجاوز به یمن است. هر طرحی که این نکته را در نظر نگیرد که یمن در معرض تجاوز و محاصره قرار گرفته، غیرجدی است و چیز جدیدی ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1134

به "البخیتی: متجاوزان باید از یمن خارج شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "البخیتی: متجاوزان باید از یمن خارج شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید