اختلالات خواب بچه ها و نوجوانان ارتباطی با نمایشگرهای هوشمند ندارد

به گزارش مجله سیاران، پژوهش هایی تازه نشان می دهد برخلاف آنچه تا کنون تصور می شد، استفاده از موبایل و تبلت ارتباط تنگاتنگی با بدخوابی بچه ها و نوجوانان ندارد.

اختلالات خواب بچه ها و نوجوانان ارتباطی با نمایشگرهای هوشمند ندارد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، یکی از دغدغه های اصلی برای بسیاری از والدین این است که بچه هاشان ساعات زیادی را به استفاده از موبایل و تبلت می پردازند و حتی پیش از به خواب رفتن مشغول استفاده از این نوع وسایل هستند. بر همین اساس نیز پژوهشگران بارها به والدین هشدار داده اند که نرخ استفاده از تلفن همراه به وسیله بچه ها خود را کنترل نمایند.

با این وجود پژوهش های نو نظری متفاوت دارند. تحقیقات نشان می دهد که بین 50 تا 90 درصد بچه ها در سنین مدرسه ممکن است خواب کافی نداشته باشند، بر همین اساس است که همه تیر نقدها به سوی استفاده از تکنولوژی بازگشته است، اما تحقیقات نو نشان داده که زمان استفاده از صفحه نمایش اثر بسیار کمی در خواب بچه ها دارد.

با توجه به تحقیقات نو دانشگاه آکسفورد، زمان نمایش فیلم و بازی برای بچه ها، تاثیر کمی در کیفیت خواب آنان دارد. این در حالی است که مسائل مرتبط با صفحه نمایش در حال حاضر یکی از مسائل ثابت دوران مدرن است. با توجه به اینکه جوانان زمان زیادی را برای استفاده از دستگاه های الکترونیکی خود صرف می نمایند، اثرات این فعالیت های دیجیتال به نگرانی رایج بین والدین، روانشناسان و سیاست گذاران حوزه فناوری تبدیل شده است. با این حال، یافته های تحقیقاتی نو دانشگاه آکسفورد، نشان داده است که زمان نگاه کردن به صفحه نمایش تاثیر بسیار کمی در خواب بچه ها دارد.

پروفسور اندرو پرزیبیلسکی، نویسنده این مطالعه در مجله Pediatrics می گوید: یافته های ما نشان می دهد که رابطه بین خواب و استفاده از صفحه نمایش ها در بچه ها بسیار کم است. درواقع هر یک ساعت نگاه کردن به صفحه نمایش به 3 تا 8 دقیقه خواب کمتر منجر می گردد.

بنابراین در عمل، در حالی که همبستگی بین زمان صفحه نمایش و خواب در بچه ها وجود دارد، ممکن است این همبستگی بسیار کم باشد. در نتیجه اختلاف معناداری وجود نداشته باشد.

این پژوهشگر می گوید: این نشان می دهد که ما باید به متغیرهای دیگری نگاه کنیم تا به درمان اختلالات خواب بچه ها بپردازیم. بر اساس پژوهش های ما متغیرهای درون خانواده ای نقشی پررنگ تر ایفا می نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1607

به "اختلالات خواب بچه ها و نوجوانان ارتباطی با نمایشگرهای هوشمند ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلالات خواب بچه ها و نوجوانان ارتباطی با نمایشگرهای هوشمند ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید