اتفاقات غیرمنتظره در زمان بازسازی خانه

به گزارش مجله سیاران، در سال 2014 بعد از تکراری شدن اولین خانه مان، اقدام به خرید دومین خانه خانوادگی مان کردیم. این خانه ویژگی های جذابی داشت، چشم انداز زیبا و هویتی چشمگیر. می دانستیم که با وجود دیوارهای سبز بیمارستانی و آشپزخانه دهه 1990 دلگیرش، پتانسیل خاصی دارد. همچنین می دانستیم که برای بهره وری حداکثر از آن باید چه کارهایی انجام بدهیم. یک عرشه پشتی پوشیده اضافه کردیم که چشم انداز سرسبز را از دست ندهیم، آشپزخانه را عظیم و به روز کردیم و یک حمام خانوادگی جدید اضافه کردیم. بازسازی خانه ما مثل همه پروژه های این چنینی با اتفاقات غیرمنتظره در زمان بازسازی خانه آغاز شد، فانتزی سبک های مختلف برای هر عنصر مجزا. حتی من یک کلکسیون از صفحات محبوبم در کاتالوگ Home Beautiful هم جمع آوری نموده بودم.

اتفاقات غیرمنتظره در زمان بازسازی خانه

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بعد از آغازی اشتباه که منجر به شکستن دست سازنده ما شد، پایان در اواخر سال گذشته پروژه آغاز شد و بعد از اتمام عرشه و گسترش آشپزخانه، به اوج خود رسید. در این مرحله به تخریب دیوارها، زمین، پنجره و پایان زوال عقل من هم رسیدیم. با اینکه در حال حاضر خستگی کار از تن همه ما در رفته و از خانه جدید و عظیم خود راضی هستیم، این پنج اتفاقات غیرمنتظره در زمان بازسازی خانه که ممکن است برای هر پروژه ای پیش آید را با شما درمیان می گذارم و امیدوارم در این راه به شما یاری کند.

1-کارگران شما را در هر حالتی خواهند دید.

شاید در اوایل کار، صبح زود بیدار شوید و آماده اتفاقات غیرمنتظره در زمان بازسازی خانه شوید. اما بعد از چند ماه زندگی در خانه ای که از هفت صبح در هر اتاق آن یک نفر مشغول به کار است، حریم خصوصی از بین می رود. نه به طور حتم، اما احتمالا در چنین شرایطی شما را خواهند دید : در توالت، با لباس خواب و موهای به هم ریخته، صورت نشسته و تازه از خواب پا شده، و شاید هم با حوله حمام و … . خانه تان دیگر فقط متعلق به شما نیست، پس به حضور تمام این افراد عادت کنید و سعی کنید ریلکس باشید. اگر بودجه کافی دارید در این مدت نقل مکان نموده و همه را از شرمندگی نجات بدهید.

2- استرس زندگی زناشویی بیشتر شده و حداقل یک بار دعوا خواهید کرد.

بازسازی منزل، پروژه ای پر استرس است. باید برای اتفاقات غیرمنتظره و پیش نرفتن برنامه ها طبق روال و کاغذ بازی های بی پایان صبر و تحمل زیادی داشته باشید. هرکسی نقطه جوشی دارد. پایان بعد از هفته ها شلختگی و استفاده از توالت مخصوص کارگران و نداشتن سینک آشپزخانه، پس از دیدن کفش های کثیف پسرم در بشقاب های تمیز غذا خونم به جوش آمد. فحش و ناسزا و احتمالا اشک زیادی در کار بود اما به خاطر ابر قرمزی که از عصبانیت جلوی چشمانم بود، چیز زیادی یادم نمی آید. یک کارتن اسپاگتی خام را روی زمین کوبیدم و بعد مجبور شدیم برای شام به رستوران برویم، دوباره. به همین دلیل به نکته بعدی می رسیم…

3- احتمالا اضافه وزن پیدا می کنید.

زندگی در محیطی به هم ریخته و کثیف بدون سینک آشپزخانه و میزی که بتوان روی آن آشپزی کرد، مصرف مقدار زیادی سوسیس و فست فود در پی خواهد داشت. مگر اینکه یک مرد آهنین با اراده ای از سنگ باشید. در چنین دوران پر استرسی، مصرف نوشیدنی و شکلات زیاد می گردد. به خصوص اگر یخچال را در پذیرایی بگذارید و به راحتی در دسترس باشد. نداشتن سینک/اجاق/کابینت امکان آشپزی را از شما می گیرد. من از داشتن این بهانه ها برای آشپزی نکردن لذت می بردم. اما این موضوع دائمی نیست. دوستان و اعضای خانواده هم غذاهای خانگی زیادی برایمان می آوردند که جای تشکر دارد.

تصویری از آشپزخانه در حال بازسازی :

تصویر نهایی از آشپزخانه :

4- از تصمیم گیری مداوم خسته می شوید و دست از نگرانی برمی دارید.

از رنگ دوغاب گرفته، دستگیره درب، انواع و اقسام رنگ سفید، تا جای نصب پریز برق، همه این تصمیمات شما را خسته می نمایند. تا جایی که دیگر به چیزی اهمیت نمی دهید. ما هم برخی اوقات تصمیمات اشتباه می گرفتیم. الان که به کاشی مشکی براق آزاردهنده کف حمام نگاه می کنم (چون دیگر طاقتمان طاق شده بود)، می دانم هر کس دیگری که با پروژه بازسازی خانه و اتفاقات غیرمنتظره در زمان بازسازی منزل سر و کار داشته هم درباره برخی عناصر همینجوری تصمیم گیری نموده. برخی وقت ها فقط باید یک چیزی را انتخاب کنید. کاشی های مشکی به کنار، حمام ما در حال حاضر نسبت به رنگ صورتی اوایل دهه 1990 که قبلا داشت شرایط خیلی بهتری دارد. پس تقریبا این موضوع را فراموش کردم.

5- بیشتر وقتتان در فروشگاه های مختلف سپری می گردد.

ما اغلب آخر هفته ها را در بین قفسه های مختلف فروشگاه های لوازم تعمیراتی و ساختمانی، صرف خرید ابزار و لوازمی کردیم که تا قبل از آغاز این پروژه از وجود آن ها خبر نداشتیم. تقریبا هر آخر هفته هم به کباب کردن سوسیس مشغول بودیم که بدون شک نکته شماره سه را دنبال می نماید.

از این مراسم آخر هفته ها میراثی هم برایمان باقی مانده.

منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 362

به "اتفاقات غیرمنتظره در زمان بازسازی خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقات غیرمنتظره در زمان بازسازی خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید