آخرین اخبار از شرایط سلامتی امیر کویت

به گزارش مجله سیاران، مهر نوشت: شرایط مبهم سلامتی امیر کویت طی روزهای اخیر موجب شده است تا برآورد ها پیرامون شخصیت هایی که ممکن است پس از درگذشت وی به عنوان جانشین او منصوب شوند، افزایش یابد.

آخرین اخبار از شرایط سلامتی امیر کویت

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش پایگاه الخلیج الجدید، شرایط مبهم سلامتی امیر کویت طی روزهای اخیر موجب شده است تا حدس ها پیرامون شخصیت هایی که ممکن است پس از درگذشت وی به عنوان جانشین او منصوب شوند، افزایش یابد. امیر 91 ساله کویت اخیراً در بیمارستان بستری شد اما دفتر وی اعلام نمود که او یک عمل جراحی را به صورت موفقیت آمیز پشت سر گذاشته است.

واقعیت آن است که شرایط جسمانی امیر کویت موجب نگرانی در دربار پادشاهی شده است؛ کما اینکه بعضی کشورهای عربی نیز نسبت به شرایط امیر کویت نگران شده اند. طبق آخرین اخبار و گزارش ها، امیر 91 ساله کویت در حال حاضر از مسائل جسمانی بسیاری نظیر مسائل قلبی و مسائل تنفسی رنج می بَرَد. درست به همین دلیل است که او در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی نهاده شد.

با وخامت یافتن شرایط جسمانی امیر کویت حدس ها پیرامون جانشینان احتمالی وی شروع شده است. پس از خروج او از کویت و بستری شدنش در آمریکا برای عمل جراحی، اختیارات امیر کویت به صورت موقت به برادر و ولیعهدش یعنی شیخ نواف سپرده شد تا او در غیاب صباح الاحمد جابر الصباح تصمیمات سیاسی، مالی و امنیتی فوری را اتخاذ کند.

رسانه های مختلف اعتقاد دارند در صورتی که اتفاقی برای امیر کویت رخ دهد و او جان خود را از دست بدهد، بیشترین شانس برای تصاحب صندلی وی متعلق به شیخ نواف است. از آنجایی که شیخ نواف از لحاظ جسمانی نیز مسئله ای ندارد و قادر به اداره امور کشور است، بنابراین بیش از دیگران از شانس نشستن بر کرسی پادشاهی برخوردار است. البته ممکن است در نهایت بنا بر بعضی دلایل پزشکی وی از رسیدن به این صندلی باز بماند.

این نکته را نیز باید در نظر گرفت که در صورت درگذشت امیر کویت، جانشین وی بلافاصله معین نمی گردد زیرا مشورت ها و رایزنی ها میان خاندان الصباح شاید هفته ها به طول بیانجامد. از آنجایی که شیخ نواف برادر امیر کویت 84 سال دارد بنابراین در صورت تکیه زدن بر صندلی برادرش به نظر نمی رسد که بتواند مدت زیادی حکمرانی کند. به طور کلی فرایند معین جانشین امیر کویت جنجال آفرین نخواهد بود اما قطعاً به طول خواهد انجامید.

این احتمال نیز وجود دارد که نایب‬ رئیس گارد ملی کویت یعنی مشعل الاحمد به عنوان ولیعهد انتخاب گردد اما تا این لحظه هیچ چیزِ قطعی وجود ندارد و نمی توان با قطعیت از اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد، سخن گفت. آنچه که واضح به نظر می رسد این است که شرایط جسمانی وخیم امیر کویت نگرانی سران بعضی کشورها از جمله عربستان را به دنبال داشته است. پس از بستری شدن امیر کویت در بیمارستان سران سعودی چند مرتبه در تماس تلفنی با وی جویای حال او شدند.

در همین حال، کویت همپیمان واشنگتن نیز محسوب می گردد و در دوران حکمرانی شیخ الصباح این کشور روابط مستحکمی را با آمریکا داشته است. آمریکایی ها روابط نظامی گسترده ای با کویت دارند. افزون بر این، چندین پایگاه نظامی متعلق به آمریکا در کویت وجود دارد. بنابراین بدیهی است که آمریکایی ها نیز همچون بعضی سران عرب نگران شرایط سلامتی امیر کویت در برهه کنونی باشند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 551

به "آخرین اخبار از شرایط سلامتی امیر کویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار از شرایط سلامتی امیر کویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید