کدام رژیم غذایی لاغرتان می&zwnjکند؟

به گزارش مجله سیاران، محققان در تازه ترین بررسی خود دریافتند، پیروی از نوعی رژیم می تواند به میزان قابل توجهی در سلامت و وزن افراد تأثیرگذار باشد.

کدام رژیم غذایی لاغرتان می&zwnjکند؟

به گزارش خبرنگاران از فارس، محققان دانشگاه یل دریافتند رژیم غذایی کم چرب و گیاهی می تواند متابولیسم بدن را به قدر کافی برای سوزاندن چربی و کاهش وزن اضافی تقویت کند.

محققان باور دارند، برای افرادی که مایل به لاغر شدن هستند، رژیم های گیاهی به لطف نحوه تأثیر آنها بر متابولیسم می توانند بهترین راه حل باشند.

این نتیجه یک مطالعه اخیر است که در JAMA Network Open منتشر شده است.

طبق نتایج تحقیق اجرا شده، پیروی از یک رژیم غذایی کم چرب و گیاهی می تواند متابولیسم بدن را برای سوزاندن وزن و چربی اضافی، حتی بدون ورزش شدید افزایش دهد.

در این مطالعه، محققان 3 هزار و 115 فرد در رده سنی 25 تا 75 سال را که دارای اضافه وزن بودند به مدت 16 هفته مورد بررسی قرار دادند.

پژوهشگران شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول رژیم 4 ماهه کم چرب گیاهی داشتند که میوه، سبزیجات، حبوبات و غلات مصرف می کردند. گروه دوم در قالب گروه کنترل، عادات غذایی خود را تغییر ندادند.

در انتها مطالعه مشخص شد در گروه رژیم های گیاهی به طور متوسط میزان کالری سوزی بعد از غذاخوردن، 18.7 درصد افزایش یافت. آنها همچنین شاهد کاهش متوسط وزن حدود 6 کیلوگرمی این گروه بودند.

علاوه بر این، گروه رژیم های گیاهی کاهش مقاومت به انسولین و کاهش چربی بدن را تجربه کردند. نکته اساسی این مطالعه این بود که گروه مذکور کاهش قابل توجهی از چربی احشایی، نوع مخرب تر چربی را که در اطراف اندام های داخلی ذخیره می شود، مشاهده کردند.

در مقابل، گروه دیگر هیچ کاهش چشمگیری در کاهش وزن و یا کاهش چربی بدن نداشت. پس از مقایسه دو گروه، برای محققان روشن شد که رژیم غذایی کم چرب و گیاهی تأثیر قابل اندازه گیری بر وزن و سلامت گروه مداخله دارد.

هانا کهلوا، مدیر تحقیقات بالینی و نویسنده ارشد این پژوهش می گوید: طی سالها و دهه ها، سوزاندن کالری بیشتر پس از هر وعده غذایی می تواند تفاوت مهمی در مدیریت وزن ایجاد کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 789

به "کدام رژیم غذایی لاغرتان می&zwnjکند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام رژیم غذایی لاغرتان می&zwnjکند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید