پیک امید کانون پرورش فکری به جمع بچه ها روستاهای سروآباد رسید

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کردستان، طرح اهدای کتاب با هدف ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی در بین بچه ها روستایی، رشد کمی و کیفی مطالعه و معرفی کانون، به همت کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان کردستان در روستاهای استان انجام شد.

پیک امید کانون پرورش فکری به جمع بچه ها روستاهای سروآباد رسید

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان کردستان با اشاره به اجرای این طرح در جمع بچه ها اظهار کرد: طرح پیک امید از برنامه های جهادی کانون بوده و با هدف توسعه عدالت فرهنگی ویژه بچه ها و نوجوانان روستایی و منطقه ها کم برخوردار شهری اجرا می گردد.

حمیدرضا گوهری ادامه داد: با توجه به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی، با حضور در روستاهای محروم با اهدای کتاب کوشش کردیم این فرهنگ ملی را بین بچه ها نهادینه کنیم.

وی توسعه کتاب و کتابخوانی و بسط فرهنگی در نقاط مختلف شهر را از اهداف پیک امید مطرح نمود و افزود: اهدای کتاب به بچه ها و نوجوانان، خواه ناخواه موجب تشویق بچه ها به سمت آگاهی و کتابخوانی می گردد و نقش ارزنده ای در پرورش استعداد و خلاقیت بچه ها دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان کردستان ادامه داد: کتاب های اهدایی، متناسب با گروه سنی بچه ها محلات مختلف شهر در نظر گرفته می شوند و در اختیار آن ها قرار می گیرند.

گوهری با اشاره به اهمیت ترویج مطالعه در سنین کودکی اعلام کرد: آمار مطالعه در کشور اندک است و باید به فکر راهکارهایی برای افزایش این آمار باشیم. یکی از موثرترین راهکارها، ترویج کتابخوانی از سنین کودکی است، زیرا اگر بچه ها به مطالعه عادت نمایند، در بزرگسالی هم به این رفتار ادامه می دهند. امیدواریم با اجرای این طرح، گامی برای ترویج کتاب و کتابخوانی در بین بچه ها و نوجوانان برداریم.

وی با بیان اینکه بچه ها و نوجوانان می توانند به وسیله ارتباط با بخش مکاتبه ای استان عضو این واحد شوند، افزود: بخش مکاتبه ای مرکز آفرینش های ادبی کانون کارش از جنس قلم و کاغذ و به عنوان مجذوب کننده ترین فعالیت ها، بین عضو و مربی جوابگو ارتباط برقرار نموده است. نامه های رد و بدل شده، به عنوان واسطه ای تربیتی و آموزشی نقش مهمی را ایفا می نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 اسفند 1401 بروزرسانی: 16 اسفند 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1642

به "پیک امید کانون پرورش فکری به جمع بچه ها روستاهای سروآباد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیک امید کانون پرورش فکری به جمع بچه ها روستاهای سروآباد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید