وحیدی: ایجاد امنیت درون زا در منطقه، مسئولیت مشترک دو کشور است، سویلو: امیدوارم دست در دست هم، راستا همکاری ها را به سود دو ملت به پیش ببریم

به گزارش مجله سیاران، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه، امروز 5 مهرماه 1400 در تماس تلفنی با دکتر احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، بر اراده ترکیه برای تعمیق روابط ایران و ترکیه تأکید کرد.

وحیدی: ایجاد امنیت درون زا در منطقه، مسئولیت مشترک دو کشور است، سویلو: امیدوارم دست در دست هم، راستا همکاری ها را به سود دو ملت به پیش ببریم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، در این تماس تلفنی، آقای سویلو با اشاره به روابط خوب و گسترده ایران و ترکیه، لزوم تقویت و توسعه همکاری های دو وزارت کشور ایران و ترکیه را مورد توجه قرار داد و برای برنامه ریزی مشترک این فرایند ابراز تمایل کرد.

وزیر کشور ترکیه با تبریک شروع بکار دکتر وحیدی به اسم وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، اعلام آمادگی برای همکاری در حوزه های مختلف گفت؛ امیدوارم دست در دست هم، راستا همکاری ها را به سود دو ملت به پیش ببریم.

وزیرکشور ترکیه در این تبادل نظری تلفنی با اشاره به سوابق دوستی عمیق و تاریخی ایران و ترکیه ابراز امیدواری کرد؛ روابط دو کشور و دو ملت رو به توسعه باشد و آمادگی خود برای سفر به ایران و تبادل نظر های بیشتر با هتمای ایرانی در هفته های پیش رو را ابراز داشت.

دکتر احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران هم در این تبادل نظری تلفنی با ابراز خوشنودی از فرصت تبادل نظر با همتای ترکیه ای و آرزوی بهروزی برای ملت دوست و برادر ترکیه ابراز امیدواری نمود در دوره پیش رو با کوشش مشترک، روابط گسترده تری میان دولت ها و ملت های دو کشور پایه ریزی گردد.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: دولت جناب آقای رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، سیاست همسایگی و ارتقاء روابط همسایگی را سیاست قطعی خود می داند و ما این سیاست را نه فقط به اسم یک جبر جغرافیایی بلکه یک ضرورت فرهنگی اعتقادی عمیق، بین دو کشور می دانیم.

دکتر وحیدی در این تبادل نظری تلفنی، ایران و ترکیه را دو قدرت مهم منطقه توصیف کرد که نقش مهمی در ایجاد ثبات و آرامش در منطقه می توانند ایفا نمایند و گفت: ایجاد امنیت درون زا در منطقه، مسئولیت مشترکی است که بر عهده دو کشور است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه روابط تاریخی، عمیق، تمدنی و فرهنگی ایران و ترکیه، دوستی بسیار ارزشمندی را بین دو کشور و دو ملت برقرار نموده است، خواهان تدوین و طراحی یک نقشه راه مشترک، برای توسعه همکاری دو کشور شد.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، مرز های دو کشور را مرز های دوستی توصیف و توضیح داد: مرز های ایران و ترکیه؛ مرز های تبادلات فرهنگی و مالی و مرز های همبستگی است.

دکتر احمد وحیدی با دعوت از آقای سویلو برای سفر به ایران، ابراز امیدواری نمود در ملاقات با وزیر کشور ترکیه در تهران، پیرامون ادامه و تعمیق همکاری ها و هم تدوین نقشه راه این فرایند، تبادل نظر های بیشتری بین وزاری کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1235

به "وحیدی: ایجاد امنیت درون زا در منطقه، مسئولیت مشترک دو کشور است، سویلو: امیدوارم دست در دست هم، راستا همکاری ها را به سود دو ملت به پیش ببریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحیدی: ایجاد امنیت درون زا در منطقه، مسئولیت مشترک دو کشور است، سویلو: امیدوارم دست در دست هم، راستا همکاری ها را به سود دو ملت به پیش ببریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید