وانت نو بازار ایران، دو دیفرانسیل چینی با فناوری شورلت و ایسوزو، عکس

به گزارش مجله سیاران، پدال نوشت: تنوع خودروسازان چینی به حدی رسیده است که بسیاری از آن ها حتی برای ساکنان این کشور، قابل تشخیص نیستند. علاوه بر تعداد زیاد گروه های صنعتی و فراوری کنندگان بزرگ ، هر روز برندهای تازه نیز به زیرمجموعه های خودروسازان اصلی اضافه می شوند.

وانت نو بازار ایران، دو دیفرانسیل چینی با فناوری شورلت و ایسوزو، عکس

شرکت کینگ لینگ موتورز (Qingling Motors)، سال 1985 در چین تاسیس شد. ایسوزو ژاپن، از ابتدا حدود 20 درصد سهام کینگ لینگ را در اختیار داشته و حدود 50 درصد شرکت نیز تحت مالکیت دولت چین است. به همین علت، تمام محصولات کینگ لینگ، از نظر فنی و طراحی ظاهری، مشابه خودروهای ایسوزو هستند.

از دیدگاه تجاری، کینگ لینگ طی سال های اخیر، مسائل مالی متعددی داشته است. این مجموعه با حکم وزارت صنعت چین در سال 2016 تعطیل شده؛ چراکه استانداردهای فراوری را رعایت نکرده است. البته کینگ لینگ از سال 2017 به فعالیت صنعتی بازگشت و مجوزهای لازم را کسب کرد.

همان طور که D مکس مهم ترین خودروی فراوری ایسوزو در بازار جهانی محسوب می گردد؛ وانت تاگا نیز محصول اصلی کینگ لینگ است. احتمالا نام ایسوزو برای بسیاری از مردم ایران، شناخته شده نیست اما این برند ژاپنی، فروش بسیار خوبی در کشورهای مختلف جهان دارد. مثلا وانت پیکاپ D مکس نسل دوم که سال 2011 معرفی گردید، هنوز با تیراژ بسیار بالا فراوری می گردد و خط مونتاژ فعال در تایلند، مالزی، فیلیپین، افریقای جنوبی، هند، پاکستان، ازبکستان و اکوادور دارد.

تاگا از سال 2017 براساس ایسوزو D مکس نسل دوم وارد بازار چین شد. نکته جالب اینکه پلت فرم مورد استفاده در خودروهای مذکور، با نسل قدیم شورولت کلورادو مشابه است. باید توجه داشته باشیم که ایسوزو و جنرال موتورز (مالک برند شورلت) از سال های دور همکاری فنی و تجاری نزدیک با یکدیگر داشته اند. در امریکای جنوبی، ایسوزو D با نشان تجاری شورلت و برند شورلت فروخته می گردد.

طراحی ظاهری و نمای بیرونی پادرا تاگا

از نظر ابعاد، پادرا تاگا در کلاس وانت پیکاپ های میزان میانه است و رقیب جک T8 کرمان موتور یا فوتون تونلند ایران خودرو دیزل محسوب می گردد. طول 5,660 میلی متر، عرض 1,885 میلی متر، فاصله محوری 3,125 میلی متر و ارتفاع سقف 1,825 میلی متر، مشخصات ظاهری پادرا تاگا هستند.

نمای اصلی پادرا تاگا مشابه انتظار، به شدت تحت تاثیر تویوتا هایلوکس است و شباهت چندانی به ایسوزو ندارد. چراغ های باریک و نسبتا کوچک، حس اسپرت این وانت چینی را تقویت می نمایند. حجم دهی سپر و کاپوت جلو نیز مجذوب کننده به نظر می رسد اما خالی از نکات منفی نیست. بخش بسیار زیادی از سپر و جلو پنجره با مواد پلاستیکی سیاه و مقرون به صرفه قیمت ارائه شده؛ درحالی که مه شکن های طرفین نیز، طراحی قدیمی و ناخوشایند دارند.

در نمای جانبی و میانی پادرا تاگا، نکته خاصی دیده نمی گردد. چرخ های کوچک و فنرهای بزرگ، چراغ های مستطیلی ساده در عقب و مواد پلاستیکی با روکش فلزی برای سپر پشت خودرو، ترکیبی عادی برای بیشتر وانت های میان رده چینی است.

پیشرانه و تجهیزات فنی پادرا تاگا

بنابر اطلاعات موجود، قرار است دو پیشرانه بنزینی و دیزلی برای تاگا در ایران ارائه گردد. نسخه بنزینی، دنده دستی است و مدل دیزلی دارای آپشن های بیشتر، شامل گیربکس اتوماتیک خواهد بود.

پادرا تاگا با موتور 1/8 لیتر توربو دیزل، 230 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. شرکت واردنماینده هنوز اطلاعاتی از مدل گازوئیل سوز ارائه نکرده است اما در منابع چینی، موتور چهار سیلندر 3 لیتر توربودیزل با قدرت 143 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر وجود دارد. بعلاوه احتمال واردات مدل دنده اتوماتیک پادرا تاگا، ضعیف است.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرستقیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1683

به "وانت نو بازار ایران، دو دیفرانسیل چینی با فناوری شورلت و ایسوزو، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وانت نو بازار ایران، دو دیفرانسیل چینی با فناوری شورلت و ایسوزو، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید