هیوندای و کیا را فراموش کنید، ژاپنی محبوب به ایران آمد!

به گزارش مجله سیاران، هوندا سیویک سدان مجذوب کننده ژاپنی است که به وسیله شرکت آذریورد به نمایشگاه خودرو مشهد آمده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

هیوندای و کیا را فراموش کنید، ژاپنی محبوب به ایران آمد!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران و به نقل از آخرین خودرو، هوندا سیویک یکی از سدان های معروف شرکت هوندا است و سالیان سال است که در بازار های دنیای عرضه می گردد و جالب است بدانید که یکی از پر فروش ترین خودرو های دنیا است که از سال 1972 تا سال 2023 میلادی نزدیک به 27 میلیون دستگاه هوندا سیویک به فروخته شده است. این خودرو در دور تازه واردات، قرار است به وسیله شرکت آذریورد سال در سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی عرضه گردد و این شرکت در 24 امین نمایشگاه خودرو مشهد، هوندا سیویک را در غرفه خود به نمایش درآورده است. اما هوندا سیویک چه مشخصات و امکاناتی دارد؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

مشخصات فنی هوندا سیویک وارداتی

قلب تپنده هوندا سیویک یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است که از فناوری V-TEC شرکت هوندا بهره می برد. این پیشرانه قادر است روی هم رفته 180 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را فراوری و نیروی فراوری شده را به وسیله جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب هوندا سیویک از سیستم تعلیق مولتی استفاده شده است که پایداری و نرمی سواری این خودرو را بیشتر می نماید.

طراحی کلی سدان مجذوب کننده ژاپنی

هوندا سیویک هایی که قرار است در سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی عرضه گردد، طراحی نسبتا عامه پسندی در بخش بیرونی خود داشته و سبک طراحی خودرو های روز در این خودرو دیده نمی گردد اما با این حال شاهد طراحی مجذوب کننده و یکنواختی در این خودرو هستیم.

اما سبک طراحی داخل کابین هوندا سیویک کمی جوان پسندانه تر است و مجذوب کنندهیت بیشتری را در داخل کابین این خودرو می توان دید. سبک طراحی دریچه های سیستم تهویه، فرم طراحی صندلی ها و بعلاوه طراحی قسمت های میانی داشبورد همگی باعث شده تا در داخل کابین هوندا سیویک شاهد طراحی زیبا و منطقی باشیم.

در کلی می توانیم بگوییم که این نسخه از هوندا سیویک به لحاظ طراحی در جایگاه خوبی قرار می گیرد و می تواند برای مصارف خانوادگی مناسب باشد.

امکانات هوندا سیویک

هوندا سیویک به لحاظ سطح امکانات می تواند جایگاه بسیار خوبی را در مقایسه با رقبای به دست آورد. امکاناتی نظیر؛ 8 کیسه هوا، ترمز اضطراری، هشدار برخورد از جلو، رادار خط خوان، سیستم رانندگی اتوماتیک بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص خستگی راننده، حالت های مختلف رانندگی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، شیفتر پشت فرمان، گرم کن صندلی های جلو، سنسور نور، سنسور باران و… تنها بخشی از آپشن ها و امکانات این سدان مجذوب کننده است.

58322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 شهریور 1403 بروزرسانی: 30 شهریور 1403 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1749

به "هیوندای و کیا را فراموش کنید، ژاپنی محبوب به ایران آمد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندای و کیا را فراموش کنید، ژاپنی محبوب به ایران آمد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید