هوندا ZRV با چه مشخصاتی وارد بازار می گردد؟ معرفی خودرو و امکانات

به گزارش مجله سیاران، هوندا ZRV یک خودروی کراس اوور جمع و جور هایبریدی است که بنابر گفته شرکت هوندا شتاب صفر تا 100 آن هشت ثانیه است. این خودرو به فهرست نسبتا کاملی از امکانات و تجهیزات مجهز شده است. اما گیربکس خودرو از نوع CVT است که هر خودرویی را کند می نماید. در ادامه به آنالیز مشخصات فنی و امکانات هوندا ZRV می پردازیم.

هوندا ZRV با چه مشخصاتی وارد بازار می گردد؟ معرفی خودرو و امکانات

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: هوندا ZRV ظاهری ساده اما اسپرت دارد و تایرهای سایز 18 اینچی، خودرو را بزرگ تر از آن چه هست نشان می دهند. این خودرو از نوع هایبریدی است که از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و یک پیشرانه الکتریکی استفاده می نماید. این مجموعه توان فراوری 181 اسب بخار قدرت و 315 نیوتون متر گشتاور را دارد. توان پیشرانه به وسیله یک گیربکس E-CVT به چرخ های جلو منتقل می گردد. وزن هوندا ZRV برابر 1639 کیلوگرم است که واقعا زیاد است.

هر چند گشتاور 315 نیوتون متری خودرو چشمگیر است، اما با توجه به وجود گیربکس CVT، وزن بالا و کیفیت پایین سوخت کشور احتمالا نباید انتظار شتابگیری شگفت انگیزی از این خودرو داشت. نکته اینجاست که هنگام استفاده از خودروهای هایبریدی در کشور، ترافیک و سربالایی به سرعت شارژ باتری های موتور الکتریکی را می بلعند و خودرو با افت توان روبرو می گردد. البته پس از آنالیز میدانی باید دید هوندا چگونه این موضوع را مدیریت می نماید.

سیستم تعلیق و ترمز هوندا ZRV

سیستم تعلیق هوندا ZRV در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است. ترمزهای خودرو در جلو و عقب از نوع دیسکی، اما فقط در چرخ های جلو از نوع خنک شونده هستند.

باید دید این خودرو 1639 کیلوگرمی که وزن آن با اضافه شدن بار و مسافران به بیش از دو تن می رسد، قدرت کافی برای ترمزگیری در شرایط بحرانی را دارد؟

امکانات رفاهی و ایمنی

هوندا ZRV به امکانات ایمنی مانند کیسه هوای راننده و سرنشینان، کیسه ھوای جانبی، سیستم کنترل پایداری، یاری ترمز اضطراری، سیستم کنترل خودرو در سربالایی و سرازیری، سیستم ھشدار برخورد، سیستم ھشدار بین خطوط، دستیار رانندگی بین خطوط، رادار تابلو خوان و… مجهز است.

استارت دکمه ای، نمایشگر ھدآپ، نمایشگر مرکزی لمسی، سنسور باران و نور، سیستم تھویه اتوماتیک دوگانه، گرم کن صندلی ها و فرمان، صفحه کیلومتر دیجیتال و… نیز از امکانات رفاهی این خودرو هستند. هوندا ZRV را باید یکی از پرآپشن ترین خودروهای وارداتی به کشور دانست.

هنوز قیمت و زمان عرضه این خودرو به وسیله شرکت وارد کننده آذریوردسال اعلام نشده است.

منبع: بیت ران
انتشار: 23 مهر 1403 بروزرسانی: 23 مهر 1403 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1762

به "هوندا ZRV با چه مشخصاتی وارد بازار می گردد؟ معرفی خودرو و امکانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوندا ZRV با چه مشخصاتی وارد بازار می گردد؟ معرفی خودرو و امکانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید