واشنگتن بر ادامه سیاست مصاحبه و تحریم درباره پیونگ یانگ تأکید کرد!

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی کِی بی اِس وُرلد متعلق به کره شمالی، آمریکا در حالی از یک سو امروز بار دیگر خواستار گفتگو با پیونگ یانگ شده است که از سوی دیگر بر اجرای تحریم های جهانی علیه این کشور تاکید کرد.

واشنگتن بر ادامه سیاست مصاحبه و تحریم درباره پیونگ یانگ تأکید کرد!

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، اریکا بارکس-راگلز (Erica Barks-Ruggles) مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا بی اشاره به تداوم اقدامات خصمانه واشنگتن علیه حاکمیت مستقل پیونگ یانگ، در سخنانی گفت که کشورش شلیک موشک کره شمالی که نقض قطعنامه های شورای امنیت است را محکوم کرده است.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در ادامه با طرح ادعایی مضحک گفت که واشنگتن کاملاً متعهد به رویکرد دیپلماتیک است و لذا پیونگ یانگ را به مصاحبه دعوت کرده و خواهد کرد!

بهانه تکراری این مقام آمریکایی در این باره تعهد واشنگتن به دفاع مستحکم از کره جنوبی و ژاپن ادعا شده است!

اریکا بارکس-راگلز اضافه کرد که تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی همچنان برقرار است و ایالات متحده به اجرای آنها ادامه می دهد و از دیگران می خواهد که آنها را به طور قوی اعمال کنند.

به گزارش خبرنگاران، 3 دُور مصاحبهی مستقیم میان سران آمریکا و کره شمالی در دوران ریاست جمهوری ترامپ با کارشکنی و اقدامات خصمانه واشنگتن به شکست منتهی شد.

این در حالی است که کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی پیش از این از ایالات متحده و کره جنوبی به دلیل برگزاری رزمایش نظامی مشترک انتقاد کرد و آن را یک رزمایش جنگ هسته ای مقدماتی علیه کره شمالی و به منزله بیان واضح سیاست خصمانه واشنگتن برضد پیونگ یانگ تلقی کرد.

کیم یو جونگ اقدام کره جنوبی را رفتار ریاکارانه تلقی و برای سئول ابراز تاسف شدید کرد چرا که کره جنوبی تمرین های اولیه با آمریکا را در آستانه رزمایش اصلی آغاز کرده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1228

به "واشنگتن بر ادامه سیاست مصاحبه و تحریم درباره پیونگ یانگ تأکید کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن بر ادامه سیاست مصاحبه و تحریم درباره پیونگ یانگ تأکید کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید