نمایان شدن ضعف بازاریابی و عرضه در مشاغل خرد و خدماتی با کرونا

به گزارش مجله سیاران، خبرنگاران/سمنان مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان معتقد است که شیوع کروناویروس و تعطیلات و محدودیت های ناشی از آن ضعف بازاریابی و عرضه در بازار مشاغل خرد و خدماتی را بیش از پیش نمایان کرد.

نمایان شدن ضعف بازاریابی و عرضه در مشاغل خرد و خدماتی با کرونا

مهسا شاه حسینی در نشست آنالیز بازاریابی مشاغل خانگی زنان استان اظهار کرد: لزوم تغییر رویکرد برای کسب و کارهای خانگی و مشاغل خرد در شرایط کنونی امری اجتناب ناپذیر است.

وی با اذعان به اینکه در جامعه کنونی، الگو واره های بازار تغییر نموده اضافه نمود: دیگر فرصتی برای تفکر فروش بر اساس روش های سنتی و قدیمی در بازار وجود ندارد.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان اعلام کرد: صاحبان کسب و کارهای خانگی و خانوادگی باید خودشان را به ابزارهای روز بازاریابی و فروش مجهز نمایند تا بتوانند به ارتقاء خود و کسب و کارشان فکر نمایند.

وی با اشاره به اثرات شیوع کرونا بر بازار فروش سنتی و هویدا شدن مسائل این بخش گفت: شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی بسیاری از مشاغل خرد، کسب و کارهای فراوریی و خدماتی، تلنگری به جا و مناسب برای بسیاری از کسب و کارها در کشور بود .

شاه حسینی معتقد است که محصول خوب و با کیفیت فراوری شده بر اساس احتیاج مشتری، تنها یک بال موفقیت برای فراوری نماینده محصولات خانگی است، بال دوم و مهم تر، نحوه معرفی و بازاریابی و نهایتاً فروش محصول است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان توضیح داد: باید رویکرد فراوریی صاحبان مشاغل خانگی از محصول محوری به سمت بازاریابی سوق داده شده و کوشش گردد تا محصول فراوریی را هر چه بیشتر، بهتر و با کیفیت تر به مشتری معرفی نمایند.

وی به مشکل فروش در مشاغل خانگی پرداخت و با بیان اینکه در استان سمنان تعداد بسیار بالایی از فراوری نمایندگان محصولات خانگی، هنوز نتوانسته اند برای محصولات خودشان بازاریابی نمایند ادامه داد: متاسفانه بسیاری از این کسب و کارها نشان، لگو، بسته بندی مناسب و حتی اسم مناسبی نیز برای محصولات عرضه شده خود ندارند و این اتفاق در عصر برندینگ که بازاریابی حرف اول را در کسب و کار می زند، مناسب نیست.

وی یادآوری کرد: امروز باید محصولات در وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و دیگر ابزارهای ارتباط با مشتری به درستی و با کیفیت نمایش داده گردد.

شاه حسینی با بیان اینکه بازاریابی دیجیتال، معرفی، نمایش و همچنین اطلاع رسانی در خصوص ارزش ها، ویژگی ها و منافع و مزیت های محصولات ت لیدی، برای مشتری در فضای اینترنتی است بر ضرورت رویکرد حرفه ای تر به بازاریابی و عرضه محصولات فراوریی در مشاغل خانگی تاکید نمود.

وی از کوشش استانداری برای یاری به صاحبان مشاغل خانگی در این استان اطلاع داد و اضافه نمود: ساماندهی محصولات خانگی زنان در سطح روستاها و شهرهای استان و همچنین نحوه ایجاد غرفه های مجازی و فروش محصولات از سوی دفتر امور خانواده و زنان استانداری سمنان در راستای مشاغل خانگی مورد توجه قرار گرفته و در این راستا برنامه ریزی لازم اجرا شده است .

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری سمنان اعلام کرد: با هدف افزایش نرخ مشارکت زنان و خانواده ها در استان، فرصت هم افزایی و مشارکت فعال برای شرکت های استارت آپی جوان و فعال به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی جامع در زمینه فروش و دسته بندی محصولات و نیز فراوریات مختلف زنان استان فراهم شده است .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 634

به "نمایان شدن ضعف بازاریابی و عرضه در مشاغل خرد و خدماتی با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایان شدن ضعف بازاریابی و عرضه در مشاغل خرد و خدماتی با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید