نحوه پرداخت قبض برق؛ چگونه قبض برق را پرداخت کنیم؟

به گزارش مجله سیاران، نحوه پرداخت قبض برق؛ چگونه قبض برق را پرداخت کنیم؟ برای دریافت پیغامک قبض برق تهران و سایر شهرستان ها تنها کافی است شناسه قبض (شماره قبض برق) خود را به همراه *1 به شماره 10001521 ارسال کنید تا پس از چند ثانیه در سامانه عضو شوید. نمونه ارسال این پیغامک به این شکل است: چند ثانیه پس از ارسال پیغام پیغامی با این محتوا دریافت می کنید: با سلام. شناسه قبض برق و شماره همراه شما جهت ارائه صورتحساب برق مصرفی به وسیله پیغامک، با موفقیت ثبت گشت.

نحوه پرداخت قبض برق؛ چگونه قبض برق را پرداخت کنیم؟

خبرنگاران| با اجرایی شدن طرح حذف قبض کاغذی، استعلام و پرداخت قبض برق به صورت غیرحضوری گسترش پیدا کرد. با این حال روش های مختلفی جهت پرداخت قبض معرفی شده است، اما بهترین روش استعلام و پرداخت قبض برق کدام است؟

برای پاسخ به این سوال روش های مختلف پرداخت قبض برق به وسیله سایت های اینترنتی، تلفن ثابت و استفاده از اپلیکیشن پرداخت قبض را آنالیز کردیم. با ما همراه باشید.

پرداخت قبض برق از ابتدای مهر 98 تنها به وسیله الکترونیک مقدور است و با دستور وزیر نیرو حذف قبض کاغذی برق در دستور کار قرار گرفته است و این وزارتخانه در حال جمع آوری اطلاعات مشترکین برای اجرای این طرح است.

بر این اساس من بعد مشاهده و دریافت قبض برق تنها به وسیله پیغامک و سایت شرکت برق، سامانه تلفنی و اپلیکیشن همراه برق امکان پذیر است و افراد برای این منظور باید اطلاعات خود را در سامانه ثبت نمایند که توضیحات کامل آن در ادامه می آید. 34 میلیون مشترک برق از 36 میلیون شماره خود را در سامانه وارد کردند.

برای دریافت پیغامک قبض برق تهران و سایر شهرستان ها تنها کافی است شناسه قبض (شماره قبض برق) خود را به همراه *1 به شماره 10001521 ارسال کنید تا پس از چند ثانیه در سامانه عضو شوید. نمونه ارسال این پیغامک به این شکل است:

چند ثانیه پس از ارسال پیغام پیغامی با این محتوا دریافت می کنید: با سلام. شناسه قبض برق و شماره همراه شما جهت ارائه صورتحساب برق مصرفی به وسیله پیغامک، با موفقیت ثبت گشت.

پس از دریافت این پیغامک با خیال راحت منتظر باشید تا به محض صدور قبض، شناسه قبض (شماره قبض برق) و شناسه پرداخت برای شما پیغامک گردد و به صورت آنلاین نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. نمونه پیغامک قبض برق به این صورت است:

در این روش برای دریافت و پرداخت قبض برق ابتدا وارد سایت شرکت شرکت برق استان خود شوید و در صفحه پرداخت قبض باکسی که در ادامه تصویر آن می آید را پر کنید. در این روش شما تنها به شماره قبض برق (شناسه قبض) برای دریافت و مشاهده آن احتیاج دارید.

پس از وارد کردن شناسه قبض و کد امنیتی گزینه نمایش را بزنید تا مانند تصویر زیر قبض برق شما نمایش داده گردد. در این مرحله شما امکان چاپ، ذخیره و پرداخت قبض را دارید.

شیوه دیگر پرداخت قبض برق استفاده از سامانه 1521 است. پس از تماس با این شماره از شما شناسه قبض درخواست می گردد و با وارد کردن عدد 13 رقمی شناسه مبلغ بدهی برق شما اعلام می گردد و در صورت تمایل با داشتن رمز دوم امکان پرداخت آن را نیز دارید.

در این روش احتیاج دارید یکبار اپلیکیشن همراه برق را دریافت و روی گوشی خود نصب کنید. البته در حال حاضر تنها نسخه اندرویدی این برنامه وجود ندارد و نسخه IOS در اینده طراحی خواهد شد. پس از نصب و اجرای برنامه همراه برق به بخش پرداخت قبض بروید و با وارد کردن شناسه قبض و یا اسکن کد روی قبض قدیمی مبلغ بدهی برق خود را مشاهده می کنید و در صورت تمایل امکان پرداخت قبض نیز برای شما قرار داده شده است.

این نرم افزار نیز مانند روش پرداخت سایتی به صورت استانی تعریف شده و مشترکان با ورود به سایت شرکت برق استان خود می توانند نسخه اصلی را تهیه و اجرا نمایند.

وارد کردن شماره تلفن برای مشاهده و دریافت قبض برق به مصرف نماینده مرتبط است نه مالک مسکن و ساختمان. بر این اساس فرد مصرف نماینده با وارد کردن شماره خود امکان مشاهده دریافت و پرداخت قبض برق را خواهد داشت فارغ از اینکه مالک یا مستاجر آن ساختمان باشد.

در این روش نیز مانند پرداخت قبض واحد شخصی مدیر ساختمان یا فردی که بناست قبض برق مشاع را پرداخت کند باید شماره تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کند و پس از آن علاوه بر قبض برق واحد مسکونی خود قبض برق ساختمان نیز برای ارسال خواهد شد و امکان پرداخت آن را خواهد داشت.

به گفته سخنگوی شرکت برق محدودیتی برای پرداخت قبوض وجود ندارد و یک فرد می تواند برای چندین واحد مسکونی شماره تماس خود را وارد کند و قبوض برق آنها را مشاهده و پرداخت نماید.

در صورت عدم امکان مشاهده و دریافت قبض چه باید کرد؟

اگر به هر دلیلی با روشهایی که ذکر شد امکان مشاهده دریافت و پرداخت قبض برق خود را پیدا نکردید می توانید با تماس با شماره 121 یا مراجعه به سایت شرکت برق استان مورد نظرتان شماره خود را ثبت کنید و با طرح مسئله مشکل را حل کنید.

منبع: فرادید
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 965

به "نحوه پرداخت قبض برق؛ چگونه قبض برق را پرداخت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه پرداخت قبض برق؛ چگونه قبض برق را پرداخت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید