مرسدس بنز از کراس اوور الکتریکی EQA رونمایی کرد

به گزارش مجله سیاران، مرسدس بنز انتها از جدیدترین خودروی الکتریکی خود رونمایی کرد. کراس اوور EQA به عنوان بخش از برنامه ریزی این شرکت برای توسعه فراوری خودروهای الکتریکی در سال های آینده، ارائه می گردد.

مرسدس بنز از کراس اوور الکتریکی EQA رونمایی کرد

در روزهای گذشته بود که خودروی الکتریکی EQA مرسدس بنز (Mercedes Benz) هنگام انجام آخرین آزمایش های میدانی خود در خیابان دیده شد. اکنون مرسدس بنز به طور کامل پرده ها را از روی این محصول خود کنار زده است تا در شروع سال 2021 قدرت خود را در بازار خودروهای الکتریکی به نمایش بگذارد. برد این شاسی بلند کامپکت حدود 490 کیلومتر (300 مایل) است و با یک باتری 66.5 کیلووات ساعت و 188 اسب بخار قدرت، قیمت آن 48442 دلار خواهد بود.

EQA که بر پایه کلاس GLA مرسدس بنز ساخته شده سال جاری برای اروپا عرضه می گردد اما به نظر نمی رسد که به این زودی در آمریکا فراوری گردد و طبق اعلام سخنگوی دایلمر (Daimler) به عنوان شرکت مادر مرسدس بنز، فراوری این خودرو برای بازار ایالات متحده آمریکا هنوز در مرحله ارزیابی است.

اما خریداران آمریکایی بیشتر منتظر کراس اوور الکتریکی EQB خواهند بود که ارتباط نزدیکی با خودروهای کلاس GLB مرسدس بنز خواهد داشت. قرار است EQB اواخر سال 2021 به مرحله فراوری برسد. در همین حال، مدل های EQS و EQE نخستین خودروهای الکتریکی ساخته شده بر پایه پلتفرم الکتریکی جدید و مدولار مرسدس بنز خواهند بود.

  • با تغییر رویکرد تسلا پلتفرم خودروهای الکتریکی دگرگون می گردد

EQA بر روی همان پلتفرم شاسی بلند 68000 دلاری EQC، ساخته شده که قرار بود از ابتدای سال 2020 در آمریکا عرضه گردد، اما تا انتها سال 2021 به تعویق افتاد. مانند EQC، این خودروی جدید هم در چرخه رانندگی تازه اروپا (NEDC) به برد 486 کیلومتر دست یافته است.

اگرچه استاندارد NEDC بسیار قدیمی شده است و در حال جایگزینی با فرایند آزمایش هماهنگ جهانی خودروهای سبک (WLTP) است که به نظر کمی سختگیرانه تر خواهد بود. آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا هم آزمایش های خود را برای معین برآورد برد خودروهای الکتریکی انجام می دهد، که کمتر از استاندارد NEDC و به عملکرد واقعی نزدیک تر است. بدین ترتیب در صورت عرضه EQA به در آمریکا احتمالا برد تقریبی آن کمتر از میزان بیان شده فعلی خواهد بود.

مدل فراوریی EQA که با نام EQA 250 شروع می گردد، دارای یک بسته باتری 66.5 کیلووات ساعت است که از متوسط باتری های خودروهای الکتریکی فعلی بالاتر خواهد بود. یکی از بزرگترین باتری های موجود با 100 کیلووات ساعت متعلق به تسلا است که در مدل های S و مدل X استفاده می گردد.

عرضه EQA با قیمت 47540 یورو در آلمان شروع می گردد و مرسدس بنز میخواهد نسخه های بیشتر این کراس اوور از جمله نسخه چهار چرخ متحرک با پیشرانه الکتریکی اضافی فراوری کند که قدرت باتری را به 200 کیلووات یا بیشتر می رساند. همچنین این شرکت نسخه ای با برد بیش از 500 کیلومتر بر پایه استاندارد WLTP هم ارائه خواهد داد.

فضای داخلی EQA هم با چند گزینه دردسترس است. خریداران می توانند دو نمایشگر 7 اینچی را برای خوشه ابزار و نمایشگر اطلاعات و سرگرمی اصلی انتخاب نمایند، و یا یک نوع نمایشگر عریض را که شامل دو نمایشگر 10.25 اینچی است، سفارش دهند. اما نمایشگر لمسی و عریض 56 اینچی مرسدس بنز که به تازگی برای ارائه در سدان الکتریکی لوکس EQS از آن رونمایی کرد، در EQA وجود نخواهد داشت.

EQA با سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی نسل دوم MBUX مرسدس بنز فراوری می گردد که برای ارائه یک تجربه کاربری کاملا دیجیتالی (و با دستیار صوتی) در خودرو، دکمه های فیزیکی در آن وجود ندارد.

مرسدس بنز EQA را به عنوان نقطه ورود به خانواده در حال رشد خودروهای الکتریکی خود معرفی می نماید. این کراس اوور جدید با قیمت متعادل تر از مدل شاسی بلند EQC مطمئنا توجه خریداران زیادی را به خود جلب می نماید. باید منتظر ماند و دید آیا در بازاری که خریداران کنجکاو به دنبال فناوری های تازه هستند، این خودروساز آلمانی می تواند با شرکت های پیشگام این حوزه مانند فولکس واگن، تسلا، BMW و دیگران رقابت کند یا خیر.

عکس ها: کراس اوور الکتریکی EQA مرسدس بنز

Credit: Mercedes-Benz

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 866

به "مرسدس بنز از کراس اوور الکتریکی EQA رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز از کراس اوور الکتریکی EQA رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید