مدعیان کشتی آزاد چشم انتظار برگزاری انتخابی جام تختی

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگاران، پس از اعلام مصوبات کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در مورد چرخه انتخابی و معرفی رقابت های بین المللی جام تختی به عنوان یکی از مراحل این چرخه، مدعیان دوبنده تیم ملی حساب ویژه ای روی این تورنمنت داخلی باز کردند.

مدعیان کشتی آزاد چشم انتظار برگزاری انتخابی جام تختی

هر چند حضور در پیکارهای انتخابی جام تختی به عنوان دومین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی در اولویت آزادکاران مدعی نهاده شد، اما هنوز زمان و مکان این مسابقات معین نشده است. این در حالیست که استان های مازندران و کرمانشاه برای میزبانی جام تختی اعلام نموده اند و بعد از معین شدن میزبان رقابت های انتخابی جام تختی می توان به برگزاری این مسابقات در یکی از این دو استان امیدوار بود.

استارت چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد از اواخر دیماه با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در گرگان زده شد و نفرات برتر این رقابت ها به عنوان مسافران رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شدند. بدین ترتیب رضا مؤمنی (57 کیلوگرم)، داریوش حضرت قلی زاده (61 کیلوگرم)، رحمان عموزاد (65 کیلوگرم)، محمدمهدی یگانه جعفری (70 کیلوگرم)، یونس امامی (74 کیلوگرم)، علی سوادکوهی (79 کیلوگرم)، محسن مصطفوی (86 کیلوگرم)، امیرحسین فیروزپور (92 کیلوگرم)، محمدحسین محمدیان (97 کیلوگرم) و یدالله محبی (125 کیلوگرم) باید فروردین ماه 1401 در شهر اولان باتور مغولستان به میدان بروند.

اما دیگر آزادکاران برای حضور در بازی های آسیایی و رقابت های جهانی چشم انتظار حضور در دومین مرحله چرخه انتخابی یا همان انتخابی جام تختی هستند تا همچنان در کورس رقابت برای تصاحب دوبنده تیم ملی باقی بمانند.

بی تردید مرحله دوم چرخه انتخابی در تیررس آزادکارانی است که در مسابقات قهرمانی کشور پیروز به کسب سهمیه جام تختی نشدند و حالا با تمام توان برای کسب مجوز این جام دورخیز نموده اند.

هر چند هنوز زمان و مکان قطعی برگزاری این مرحله ار چرخه انتخابی معین نشده اما با توجه به تقویم فدراسیون کشتی به نظر می رسد مسابقات انتخابی جام تختی در فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد تا تورنمنت جام تختی هم در خرداد ماه برگزار گردد.

به هر حال تا به امروز تمامی مدعیان کسب دوبنده تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی کشوری به میدان رفتند و فقط علیرضا سرلک، محمد نخودی، حسن یزدانی، کامران قاسم پور، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع با صلاحدید کادر فنی از حضور در این رقابت ها معاف بودند.

به گزارش خبرنگاران، کشتی ایران در سال 2022 میلادی رویدادهای مهمی را پیش رو دارد که این مسابقات از فروردین ماه سال آینده با حضور در رقابت های قهرمانی آسیا شروع می گردد. سپس دو میدان مهم بین المللی دیگر پیش روی کشتی گیران قرار می گیرد که به ترتیب بازی های آسیایی 2022 هانگژو چین و مسابقات جهانی صربستان خواهد بود. به همین علت کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد برنامه مدونی را برای تجهیز و آماده سازی ملی پوشان در نظر گرفته اند که این برنامه با برپایی اردو از اسفندماه شروع می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1421

به "مدعیان کشتی آزاد چشم انتظار برگزاری انتخابی جام تختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدعیان کشتی آزاد چشم انتظار برگزاری انتخابی جام تختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید