لهستان به دنبال خرید ویلای تاریخی ماری کوری و همسرش است

به گزارش مجله سیاران، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، لهستان به دنبال خرید ویلای تاریخی ماری کوری و همسرش است.

لهستان به دنبال خرید ویلای تاریخی ماری کوری و همسرش است

جهت دریافت خدمات طراحی باغ و ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

نخست وزیر لهستان از تصمیم این کشور برای خرید یک ملک در فرانسه اطلاع داد که زوج برنده جایزه نوبل یعنی ماری و پیر کوری از سال 1904 تا 1906 میلادی تعطیلاتشان را در آن می گذراندند.

ماتئوش موراویه تسکی در حساب توییتری خود نوشت این ویلا که در حوالی جنوب غرب پاریس قرار گرفته است، بخشی از تاریخ لهستان است.

ویلای مذکور یک ساختمان 120 مترمربعی با نمای آجر و سنگ است که 950 هزار دلار قیمت دارد. این ساختمان به تعمیرات احتیاج دارد اما اینکه قدمت بعضی از کاغذدیواری های کنده شده، شومینه ها و کاشی های کف آن به دوران حیات خانواده کوری برمی گردد، آن را ارزشمند نموده است.

گفته می گردد ماری کوری شخصا طرح های روی سقف این ویلا را رنگ نموده است هر چند هیچ مدرکی در تایید این ادعا وجود ندارد.

دنیل کازو مانگو رئیس بنگاه املاکی که فروش این ویلا را برعهده دارد، گفت: این ملک در سال 1890 میلادی ساخته شد و از سال 1904 تا 1906 مقصد پیر و ماری کوری در روزهای تعطیل بود. این زوج تعطیلات خود را همراه دو دخترشان آیرین و ایو در این ویلا می گذراندند.

در یکی از روزهای آوریل سال 1906 پیر برای شرکت در یک نشست آکادمیک در راستا بازگشت به پاریس بود که با یک گاری تصادف کرد و درگذشت.

به گفته کازو مانگو، بعد از این تصادف، ماری کوری هر ازگاهی با دخترانش به این ویلا می آمد اما بعد از مدتی دست از این کار برداشت و این خانه قرن نوزدهمی و باغچه 900 متر مربعی آن فروخته شد.

هزینه بازسازی و بازسازی این بنا چیزی حدود 240 هزار دلار برآورد شده است. منتقدان به تصمیم دولت لهستان در شبکه های اجتماعی اینطور نوشتند که با این کار پول مالیات دهندگان لهستانی روی خانه ای حرام می گردد که ماری کوری زمان زیادی را هم در آن نگذرانده است. اما دولت راست گرای لهستان به دست آوردن و محافظت از تمام اماکن و اشیایی که برای تاریخ این کشور اهمیت دارند را در اولویت خود قرار داده است.

منبع: همگردی
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1063

به "لهستان به دنبال خرید ویلای تاریخی ماری کوری و همسرش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لهستان به دنبال خرید ویلای تاریخی ماری کوری و همسرش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید