فناوران بومی سهم تولید داخل نهاده های گلخانه ای را افزایش می دهند

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، واردات نهاده های گلخانه ای سالانه ارز زیادی از کشور خارج می کند و بخش بزرگی از بازار این حوزه وارداتی است. در حالی که توان داخلی برای تولید این محصول کاربردی در کشور وجود دارد و زیست بوم فناوری و نوآوری با همکاری بخش دولتی می تواند این نیاز را پاسخ دهد.

فناوران بومی سهم تولید داخل نهاده های گلخانه ای را افزایش می دهند

بر همین اساس کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش کرد تا با برگزاری نشست آنلاین فعالان صنعت گلخانه کشور، نیازهای فناورانه این حوزه را شناسایی و با کمک توان دانش بنیان ها نسبت به رفع آنها اقدام کند.

این نشست با حضور فعالان صنعت گلخانه کشور و با تمرکز بر موضوع تامین نهاده های گلخانه ای برگزار شد. در این رویداد آخرین شرایط کشور در زمینه تولید نهاده ها و بستر کشت گلخانه، چالش ها و گلوگاه های این بخش از صنعت مورد بررسی قرار گرفت.

جهانگیر پرهمت، قائم مقام کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ابتدای این رویداد با ارائه گزارشی از برآورد اولیه میزان واردات نهاده ها و نیاز کشور در این زمینه، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حمایت از ظرفیت های بخش خصوصی و با همراهی و تسهیل گری بخش دولتی تلاش دارد سهم تولید داخلی از بازار نهاده های مصرفی در گلخانه را که در حال حاضر بیشتر آنها وارداتی هستند، افزایش دهد.

در پایان این نشست تأکید شد کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پذیرای پیشنهادات اجرایی و کاربردی بخش خصوصی و تحقیقاتی برای بومی سازی تمامی نهاده های گلخانه ای مورد نیاز کشور است همچنان که در زمینه بستر کشت، تلاش های مؤثری آغاز شده است و تلاش می شود تا سال آینده بخش عمده ای از بستر کشت موردنیاز در داخل کشور تولید و به بهره برداری برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 732

به "فناوران بومی سهم تولید داخل نهاده های گلخانه ای را افزایش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوران بومی سهم تولید داخل نهاده های گلخانه ای را افزایش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید