فعالیت ربات های ضدعفونی کننده در چین

به گزارش مجله سیاران، این روزها، ربات های ضدعفونی نماینده چین در بیمارستان ها، خیابانها و تقریبا در هر جایی که کاربردی داشته باشند دیده می شوند. ربات های ضدعفونی نماینده در کنار ربات های تحویل غذا و رباتهای پرستار نقشی مهم در تامین سلامت افراد ایفا می نمایند.

فعالیت ربات های ضدعفونی کننده در چین

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، استفاده از سیستمهای ضدعفونی نماینده برای کنترل شیوع کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار است. براساس آمارهای جدید، شیوع کرونا که از چین آغاز شده است ، باعث کشته شدن 3،300 نفر در سراسر دنیا و ابتلای بیش از 97000 نفر شده است.

ویروس کرونا باعث بیماری جدیدی به نام COVID-19 می گردد و حداقل در 86 کشور دیگر(غیر از چین) شیوع یافته است، در چین از ربات ها برای به حداقل رساندن شیوع COVID-19 استفاده می گردد.

در ووهان که ویروس از آنجا آغاز شده است، یک ماده ضدعفونی نماینده پاششی توسط ربات ها در منطقه مسکونی شهر پخش می گردد. افرادی که نظافت را بر عهده دارند نیز با اسکوتر رباتیک شرایط پاشش مواد ضدعفونی را کنترل می نمایند.

ربات های گشت زن در اطراف بیمارستانها حرکت می نمایند و ضمن کنترل دمای بدن افراد، فضا را ضدعفونی می نمایند.

بعضی ربات ها در فضای داخلی بیمارستانها حرکت می نمایند و در محیط بیمارستان، به به ضدعفونی محیط می پردازند.

در شهر هانگژو ربات ها به وسیله کنترل از راه دور راهنمایی می شوند. روبات های ضد عفونی نماینده هانگزو تفاوت های چشمگیری با ربات های ووهان دارند. این ربات ها ظاهری شبیه به مخازن متحرک دارند.

یکی دیگر از ربات های ضد عفونی نماینده رباتی است که قادر به بالا رفتن از پله ها است. این ربات می تواند تا 100 پله را در یک ساعت نظافت کند.

این ربات بدون نظارت انسانی عمل می نماید و این باعث می گردد تعداد افرادی که در بیمارستان در معرض ویروس قرار دارند به حداقل برسد.

به اشتراک گذاشتن غذا فرصتی برای شیوع ویروس کرونا است ، بنابراین بعضی از شهرها در خدمت و آماده سازی مواد غذایی ربات ها را درگیر نموده اند.این ربات ها غذا را به ناهارخوری ها در هانگزو تحویل می دهند.

منبع: انتخاب
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 259

به "فعالیت ربات های ضدعفونی کننده در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت ربات های ضدعفونی کننده در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید