فتاح: معیشت مردم در مخاطره افتاده است

به گزارش مجله سیاران، رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به توزیع600 هزار بسته غذایی و 700 هزار افطاری ساده در رزمایش های مواسات گفت: به منظور ودیعه اجاره مسکن، بنیاد مستضعفان 230 میلیارد تومان در مناطق مختلف کشور توزیع و سه ماه از اجاره بهای اماکن خود را به مستأجران بخشید.

فتاح: معیشت مردم در مخاطره افتاده است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سیدپرویز فتاح امروز در جلسه مشترک با رئیس بنیاد علوی، نماینده مردم ورامین در مجلس، امام جمعه موقت ورامین و فرماندار که جهت هماهنگی ارائه کمک های مؤمنانه به مردم این شهرستان برگزار شد، گفت: امروز کشور با شرایط حساسی روبرو است و معیشت مردم نیز در مخاطره افتاده است. شرایط امروز به گونه ای نیست که بنشینیم و حرف بزنیم، بلکه همه باید وارد میدان شده و نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان شرح داد: وقتی ما مسئولیت قبول کردیم، باید از شعار نیز بپرهیزیم و به قدر وسع و توان خود، با کار جهادی انتظارات به حق مردم را ادا کنیم. حل اساسی مسائل و مسائل جامعه، به تصمیم گیری کلان در سطح نظام نیاز دارد، هماهنگی دولت و سران نظام باید در چارچوب قانون تعریف شود تا بتوان مسائل را برطرف کرد.

فتاح با اشاره به نقش بنیاد مستضعفان گفت: حضور ارگان هایی مانند بنیاد مستضعفان به این معنی نیست که در کار دولت دخالت کرده و یا وظایف آن را انجام دهیم بلکه به خاطر امید بخشی به مردم و جلب مشارکت آنان این اقدامات انجام می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان کمک به مردم در قالب مواسات را مهم شمرد و گفت: کمک رسانی به مردم در قالب مواسات باید به مصوبه و قانون تبدیل و اجرا شود تا این اطمینان به مردم داده شود که مسئولان نیز در تمامی مراحل به فکر آنان هستند.

فتاح به اقدامات بنیاد مستضعان در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: بنیاد مستضعفان با وجود تمامی محدودیت ها، در تمامی مراحل شیوع کرونا، در کنار مردم بود و در قالب تکلیفی که رهبر انقلاب در مواسات بر دوش همه گذاشتند 600 هزار بسته غذایی و 700 هزار افطاری ساده در مناطق مختلف کشور توزیع کرد.

وی با اشاره به دیگر خدمات این بنیاد اضافه کرد: علاوه بر این، به منظور ودیعه اجاره مسکن، بنیاد مستضعفان 230 میلیارد تومان در مناطق مختلف کشور توزیع و سه ماه از اجاره بهای اماکن خود را به مستأجران بخشید.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: کمک مؤمنانه بنیاد مستضعفان به سرانجام نرسیده و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مرکزی مواسات، این کمک ها در 3 مرحله دیگر شامل دهه ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر بین نیازمندان توزیع می شود.

فتاح ادامه داد: به غیر از کمک های متمرکزی که به بهزیستی، کمیته امداد، زندان ها و سایر نهاد های حمایتی از سوی بنیاد مستضعفان ارائه شده است تمامی افراد آسیب پذیر، از جمله زباله گردها، کولبران، قایقرانان، ناشران و فعالان در آرامستان ها که مغفول مانده بودند نیز از این حمایت ها برخوردار شدند.

وی گفت: حساب کمیته امداد و بهزیستی باید از سایر نهاد ها جدا باشد و در این مرحله تمامی افراد تحت پوشش از حمایت های بنیاد برخوردار می شوند و نباید هیچ کس از این افراد، از قلم افتاده و از بسته های حمایتی بی بهره بماند. علاوه بر این سپاه ورامین از 20 هزار بسته حمایتی برخوردار شده و تمامی افرادی که توسط سپاه معرفی می شوند حتی میهمانان افغانستانی نیز از این بسته ها برخوردار خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 546

به "فتاح: معیشت مردم در مخاطره افتاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتاح: معیشت مردم در مخاطره افتاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید