شکست کودتا در نیجر؛ دستگیری چند نظامی در نیامی

به گزارش مجله سیاران، بامداد امروز و در حالی که تنها دو روز دیگر به مراسم تحلیف محمد بازوم رئیس جمهوری منتخب نیجر باقی است صدای انفجار در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در نیامی شنیده شد که بعضی رسانه ها از این اقدم به عنوان کوشش برای کودتا در این کشور نام بردند .

شکست کودتا در نیجر؛ دستگیری چند نظامی در نیامی

فرانس 24 گزارش داد یک اقدام به کودتا در نیجر صورت گرفت. صدای تیراندازی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در نیامی شنیده شد. گارد ریاست جمهوری وارد عمل شد و پس از یک ربع ساعت اوضاع به فرایند آرام خود بازگشت.

خبرگزاری فرانسه اظهار داشت چندین سرباز پس از اقدام به کودتا در نیجر دستگیر شدند. این رسانه فرانسوی به نقل از منابع امنیتی نوشت: پس از دستگیری نیروهای ارتش در پشت صحنه کوشش برای کودتا، اوضاع در نیجر تحت کنترل است.

پیشتر، خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از شاهدان در منطقه پلتو در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری نوشت که تیراندازی از ساعت 3 صبح به وقت محلی حدود 20 دقیقه به طول انجامید.

دوم فروردین، دادگاه قانون اساسی نیجر، انتخاب محمد بازوم نامزد حزب حاکم به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور که بیش از 55 درصد آرا را در دور دوم انتخابات از آن خود نموده بود، تایید کرد.

رئیس جدید دولت نیجر از دوم آوریل ، 13 فروردین ، کار خود را شروع می نماید. به این ترتیب، بازوم جانشین محمد ایسوفو که دو دوره پنج ساله رئیس جمهوری نیجر بود، می گردد. پس از تایید انتخابات از سوی دادگاه قانون اساسی، در سلسله حملات هماهنگ به روستاهای جنوب غرب نیجر، 137 نفر به دست یک گروه مسلح ناشناس کشته شدند.

در حمله تروریستی به غیرنظامیان در روز چهارشنبه 27 اسفند در مرز نیجر با کشور اقتصادی نیز 58 نفر جان خود را از دست دادند.

نیجر در طول کمتر از نیم قرن گذشته پیش از این شاهد چهار بار کودتا در این کشور بوده است. در سال های 1974، 1996، و 1999 و 2010، نیجر شاهد کودتای نظامی بود.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 996

به "شکست کودتا در نیجر؛ دستگیری چند نظامی در نیامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست کودتا در نیجر؛ دستگیری چند نظامی در نیامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید