سفیر آمریکا در سئول از سبیل جنجالی اش دفاع کرد

به گزارش مجله سیاران، سفیر آمریکا در سئول در واکنش به نقدها مطرح شده از سبیل او، گفته است که قصد توهین به مردم کره جنوبی را نداشته و فقط خواسته ظاهرش را تغییر دهد.

سفیر آمریکا در سئول از سبیل جنجالی اش دفاع کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ماه های گذشته در سئول یک موضوع غیرمعمول عامل انتقاد از واشنگتن بوده است: سبیل سفیر آمریکا.

هری هریس که از سال گذشته به عنوان سفیر آمریکا در سئول مشغول به فعالیت شده، پس از انتصاب به این سمت، سبیل گذاشته است و همین امر او را که اصلیتی ژاپنی دارد، در معرض انتقاد افکار عمومی کره جنوبی قرار داده است.

منتقدان سفیر آمریکا می گویند سبیل این دیپلمات آمریکایی، یادآور سبیل فرمانداران ژاپنی کره در دوران استعمار است. در دوران اشغال کره توسط نیروهای ژاپنی، هر هشت فرماندار اعزامی توکیو، سبیل داشته اند.

هریس که قبلا از فرماندهان ارتش آمریکا بوده، این هفته در بخشی از مصاحبه اش با روزنامه کوریا تایمز، به این نقدها واکنش نشان داده و گفته است که هدفش از این کار، این بوده که میان دوران خدمت نظامی اش با دوره خدمت دیپلماتیک، تغییری در خود ایجاد کند.

وی در این مورد گفته است: سعی کردم قدبلندتر شوم، اما نتوانستم قدم را بلندتر کنم. سعی کردم جوان تر شوم، اما نتوانستم جوان تر شوم. اما می توانستم سبیل بگذارم، که گذاشتم.

روابط آمریکا و کره جنوبی در ماه های گذشته به دلیل اصرار واشنگتن برای افزایش شدید سهم سئول در تأمین هزینه میزبانی از نیروهای آمریکایی، تاحدی تنش آلود شده است. میزان اختلاف طرفین در مورد این موضوع به حدی است که آبان ماه امسال مذاکره کننده های آمریکایی به شکلی توهین آمیز جلسه گفت وگو با نمایندگان کره جنوبی را ترک کردند. (جزئیات بیشتر)

همزمان، روابط کره جنوبی با ژاپن هم به دلیل اختلاف های تجاری و همچنین سوابق اختلاف های تاریخی دو کشور تیره شده است. بین سال های 1910 تا 1945، شبه جزیره کره که هنوز به دو کشور مجزای کره شمالی و جنوبی تقسیم نشده بود، تحت استعمار ژاپن قرار داشت. موضوعی که کره ای ها هنوز آن را فراموش نکرده اند و از آن خشمگین هستند.

ژاپن در این بازه زمانی 35 ساله، از مردم کره جنوبی به عنوان نیروی کار اجباری بهره کشی می کرد. همچنین زنان بسیاری مورد تجاوز سربازان ژاپنی قرار گرفتند که هنوز برخی از آن قربانیان زنده هستند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 81

به "سفیر آمریکا در سئول از سبیل جنجالی اش دفاع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا در سئول از سبیل جنجالی اش دفاع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید