روسیه: کلید صلح افغانستان در کابل است؛ مذاکرات بین الافغانی هنوز آغاز نشده است

به گزارش مجله سیاران، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان گفت که افغانستان و طالبان هنوز به مرحله شروع مذاکرات نرسیده اند و تاکید نمود که کلید صلح افغانستان در کابل است.

روسیه: کلید صلح افغانستان در کابل است؛ مذاکرات بین الافغانی هنوز آغاز نشده است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت که کلید صلح افغانستان در پاکستان نیست و اگر دولت افغانستان آماده مذاکرات معنادار با طالبان باشد، کلید صلح در کابل است.

وی اضافه نمود که هنوز مذاکرات بین افغانستان و طالبان شروع نشده است و دیدارهای متعدد دو طرف در قطر را در سطح تماس دانست.

کابلوف به دویچه وله گفت: مذاکرات وقتی شروع می گردد که دو طرف دستورکار مشترک را معین نمایند و مطابق آن پیش بروند؛ ما هنوز چنین چیزی را بین کابل و طالبان ندیده ایم.

نماینده ویژه پوتین درباره گزارش ها درباره انتقال پایگاه های نظامی آمریکا از افغانستان به آسیای مرکزی هم آن را شایعه خواند و تاکید نمود که مقامات ازبکستانی و تاجیکستانی به روسیه گفتند که از آن ها برای میزبانی از پایگاه های آمریکا درخواست نشده است.

کابلوف بعلاوه گفت که تقویت مرزهای مشترک تاجیکستان با افغانستان به وسیله روسیه ارتباطی به خروج نظامیان خارجی از افغانستان ندارد و تقویت مرزهای این کشور از سال ها پیش جریان داشته است.

وی توضیح داد که با رفتن و یا ادامه حضور نظامیان خارجی در افغانستان شرایط امنیتی هیچ تغییری نخواهد کرد و مسکو نگرانی در این باره ندارد زیرا برای دوران پسا خروج آمادگی کامل دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1130

به "روسیه: کلید صلح افغانستان در کابل است؛ مذاکرات بین الافغانی هنوز آغاز نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: کلید صلح افغانستان در کابل است؛ مذاکرات بین الافغانی هنوز آغاز نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید