روزنامه کیهان خواهان جلوگیری از اجرای نمایش محسن تنابنده در کانادا شد

به گزارش مجله سیاران، روزنامه کیهان نوشت: در یک بدعت عجیب، نمایشی که به خاطر محتوای موهن، توقیف شده بود، بناست در کانادا و انگلیس روی صحنه برود.

روزنامه کیهان خواهان جلوگیری از اجرای نمایش محسن تنابنده در کانادا شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

نمایش مولن روژ به کارگردانی حسین پارسایی، چندی قبل به خاطر هجویات مبتذل توقیف شد. نمایشی که مطابق فرایند این روزهای تئاتر، برای جذب مخاطب، به شوخی های ناهنجار متکی بود. اما اتفاق قابل تأمل این است که بعضی از بازیگران این نمایش در فضای مجازی، از برنامه اجرای آن در شهرهای لندن، تورنتو و ونکور خبر داده اند!

جای سؤال است، نمایشی که در داخل توقیف شده، چرا امکان اجرا در خارج از کشور می یابد؟ به طور طبیعی، اجرای نمایش توقیفی مولن روژ در دیگر کشورها، یک بدعت است و در آینده این راه را پیش روی دیگر نمایش ها نیز باز می نماید که در صورت توقیف و یا هر محدودیت قانونی دیگری، راهی خارج شوند و با ابتذال و انحراف بیشتری روی صحنه بفرایند! ضمن اینکه رفتن این گونه نمایش ها به خارج، یک دهن کجی به قوانین و نظارت محسوب می گردد.

به همین دلیل هم اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد باید تمهیدی برای جلوگیری از این بدعت بیندیشد. یعنی باید ساز و کاری در پیش گرفته گردد که اجرای نمایش هایی که به هر دلیلی در داخل از اجرا منع می شوند، در خارج نیز ممنوع گردد.

چند سال است که کانادا به یکی از مقاصد نمایش های ناهنجار و ضدانقلابی تبدیل شده است. قبلاً نیز چند نمایش مشکل دار، راهی آن کشور شده بودند. اگر از الان جلوی راهیابی مولن روژ به کانادا گرفته نگردد، از این پس بسیاری از کارگردان هایی که در پی حاشیه هستند، عمداً شرایط توقیف نمایش خود را ایجاد می نمایند تا به این ترتیب راه اجرای کار خود در کانادا را باز نمایند!

نمایش مولن روژ با بازی محسن تنابنده و احمد مهران فر و کارگردانی حسین پارسایی، تیر و مرداد سال جاری در پردیس سینمایی باغ کتاب روی صحنه رفته بود.

منبع: خبر فوری
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 296

به "روزنامه کیهان خواهان جلوگیری از اجرای نمایش محسن تنابنده در کانادا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه کیهان خواهان جلوگیری از اجرای نمایش محسن تنابنده در کانادا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید