رسیدن به آرامش زیر یک سقف

به گزارش مجله سیاران، روزی که پای سفره عقد نشستید و بعد از چیدن گل و آوردن گلاب بالاخره بله را گفتید به خاطر می آورید؟ هرکس برای عرض تبریک جلو می آمد ویک جمله را تکرار می کرد: امیدوارم خوشبخت شوید!

رسیدن به آرامش زیر یک سقف

به گزارش خبرنگاران به نقل از پنجره ، این جمله، یعنی آرزوی خوشبختی برای دختر و پسری که دیگر زن و شوهر شده اند، بار معنایی زیادی دارد. درست است که خوشبختی برای افراد مختلف، معانی متفاوتی دارد اما در یک اصل با هم مشترک هستند. همه انسان ها در صورتی که احساس آرامش کنند، خود را خوشبخت می دانند. حتی افرادی که نگاه مادی به خوشبختی دارند هم در دل اعتراف می کنند، داشتن بزرگ ترین خانه و بهترین ماشین، هرچند آسایش آن ها را تضمین می کند اما اگر روش درست زندگی کردن را بلد نباشند و به آرامش نرسند، هیچ گونه امکاناتی نمی تواند حس خوشبختی را در قلبشان ایجاد کند.شما برای آنکه در زندگی مشترکتان خوشبخت شوید باید هم خودتان به آرامش روحی برسید و هم همسرتان را کمک کنید تا این حس زیبا را تجربه کند.

همانطور که همیشه گفته ایم، خوشبختی از آسمان به دامن کسی نمی افتد پس آستین ها را بالا بزنید و کاری کنید تا به پای همسرتان در کمال آرامش و خوشبختی، پیر شوید. این آرزوی ما برای شماست و برای تحقق آن، چند پیشنهاد ساده اما مهم داریم.

دیکشنری جنس مخالف

زندگی با یک فرد از جنس مخالف به خودی خود مسائل خاصی دارد. تفاوت دنیای زنانه ومردانه همانقدر که جذاب است و به تداوم زندگی کمک می کند، می تواند آسیب زا هم باشد. اگر دنیای همسرتان را نشناسید، گرفتار دنیای سوء تفاهم ها می شوید و آن وقت هر روز از هم فاصله می گیرید. در خصوص روان شناسی و روحیات جنس مخالف مطالعه کنید. از همسرتان هم بخواهید همین کار را بکند. می توانید با هم قرار بگذارید تا در خصوص احساسات و نوع برداشت های تان با هم حرف بزنید. مجهول بودن باعث می گردد نتوانید در کنار هم به آرامش برسید.

یک احتکار ممنوع

اگر می خواهید هر دوی شما آرامش داشته باشید باید کاری کنید که محیط خانه تان همیشه گرم و با محبت باشد. مثل یک آتشی که روشن می گردد و نیاز به هیزم دارد، محبت شما و همسرتان هم برای شعله ور شدن نیاز به هیزم ابراز علاقه دارد. محبتی که در قلبتان احتکار گردد و بخواهید با عمل و در طول زمان به همسرتان نشان دهید، نمی تواند خیلی به شعله ور شدن این آتش کمک کند. بهتر است به او بگویید چقدر برایتان مهم است. معجزه کلمات محبت آمیز را از قلم نیاندازید. چهاردیواری خانه شما اگر از حرف های قشنگی که بین تان رد و بدل می گردد، پُر گردد،آرامش قلبی تان بیشتر خواهد شد.

چسب زندگی را محکم کنید

پایه گذاری یک زندگی آرام، نیاز به روش هایی برای لذت بردن از با هم بودن دارد. داشتن یک رابطه پیروز جنسی می تواند در صمیمیت شما بسیار تأثیرگذار باشد. اگر رابطه جنسی تان دچار مشکل گردد و هر دو به رضایت مطلوب نرسید، بهانه گیری ها و نارضایتی ها از دیگر مسائل پر رنگ تر می گردد. رابطه جنسی هدیه ای ارزشمند از طرف خداوند است که می تواند به رابطه زن و شوهر استحکام ببخشد اما به شرطی که دو نفر تنها به فکر لذت بردن خود نباشند و سعی کنند یک شریک جنسی خوب برای همسرشان باشند.شناخت چرخه جنسی مردانه و زنانه، پیدا کردن نقاط حساس بدن، مصاحبه خیلی ساده و راحت در خصوص فانتزی های ذهنی که هر کدام دارید، می تواند کمک کند تا یک رابطه کامل را تجربه کنید.

اعتماد کن! این یک دستور است

اگر می خواهید در زندگی مشترک، درگیر دعواهای بی پایه و اساس نشوید، به شریک زندگی تان اعتماد داشته باشید. شنیدن خاطرات دوستان تان که همسرانی خائن داشتند و چک کردن تلفن همراه همسرتان نمی تواند به آرامش در زندگی شما بیانجامد. البته باید حواس تان به همسر و حال و هوایش باشد اما گرفتار شک و بد دلی نشوید که بهترین زندگی ها را خراب می کند. علاوه براینکه به همسرتان اعتماد می کنید، فضایی در خانه ایجاد کنید که او نیز چنین حسی را نسبت به شما تجربه کند. رفتار و روابط تان را به گونه ای مدیریت کنید که برای شریک زندگی تان ایجاد سو تفاهم نگردد. خانه بدون اعتماد مانند خانه ای بر روی آب است.

گل بگو و گل بشنو

در طول زندگی مشترک مسائل زیادی در کمین شما واقع شده است، رویای یک زندگی آرام و بدون مشکل را فراموش کنید و در عوض به دنبال راهی باشید تا آینده تان را بیمه کنید.

بهترین راه این است که عادت کنید با هم حرف بزنید. همسرانی که مصاحبه می کنند، مسائل حل نشده کمتری دارند. آن ها می توانند مطمئن باشند که شرایط زندگی به هر سمت که تغییر کند ، با مصاحبه و مشورت باهم می توانند از پس آن بربیایند.

اگر مصاحبه کردن در خانه شما رسم نباشد، کم کم خانه به خوابگاهی تبدیل می گردد که افراد برای استراحت آنجا جمع می شوند، حرف مشترکی ندارند و دنیایش از هم روز به روز فاصله می گیرد.

کارخانه تولید حلوا از غوره

همانطور که اشاره کردیم، رویای زندگی بدون مشکل در بسکمک از مواقع باعث می گردد شما و همسرتان آرامش را تجربه نکنید. داشتن یک خصوصیت زیبا می تواند کمک کند تا شما در هر شرایطی که قرار بگیرید، از زندگی مشترک تان رضایت داشته باشید. صبر کردن در مقابل خصوصیاتی که از همسرتان نمی پسندید، مسائل مالی، اختلاف نظرها می تواند کمک کند تا آرامش رابطه تان به هم نخورد.

پیوند دو قبیله

شما در ایران زندگی می کنید. فرهنگ دینی و بومی ما به گونه ای است که افراد بعد از ازدواج در حقیقت وارد تعامل با یک خانواده می شوند. یعنی هر کدام از همسران باید بتوانند به عنوان عضو جدید خانواده طرف مقابل به خوبی پذیرفته شوند. این پذیرش به رفتار شما بستگی دارد. مدیریت روابط، حفظ احترام به خانواده همسرتان، عدم حسادت نسبت به توجه او به خانواده اش و همراهی با شریک زندگی برای رسیدگی به والدینش می تواند این حس را ایجاد کند که شما هم یکی از فرزندان آن خانواده هستید.

تمام تلاش تان را بکنید که در طول زندگی با وجود شرایط متفاوت آرامش روحی همسرتان را خدشه دار نکنید اگر هر کدام از شما حواس تان به یکدیگر باشد، آن وقت در کنار هم خوشبخت خواهید بود. زوج های خوشبخت، کار خاصی انجام نمی دهند، آن ها فقط آرامش یکدیگر را تضمین می کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 685

به "رسیدن به آرامش زیر یک سقف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسیدن به آرامش زیر یک سقف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید