دبیرخانه شهر ملی شیشه و آبگینه در ورامین راه اندازی شد

به گزارش مجله سیاران، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، دبیرخانه شهر ملی شیشه و آبگینه در ورامین راه اندازی شد.

دبیرخانه شهر ملی شیشه و آبگینه در ورامین راه اندازی شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

ژیلا خدادادی، رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین گفت: ورامین با داشتن حدود صد کارگاه فراوری شیشه و آبگینه و فعالیت حدود 6 هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم 70 درصد از مصنوعات شیشه ای کشور را فراوری و به بازار عرضه می نماید.

وی اضافه نمود: هنرمندان شیشه گر شهرستان ورامین، با برخورداری از علم روز و با استفاده از تجارب اساتید فن، با کیفیت ترین محصولات شیشه ای را فراوری می نمایند. از این رو، بسیاری از این محصولات بصورت مستقیم و غیرمستقیم از شهرستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و بعضی از کشورهای اروپایی صادر می گردد.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین اضافه نمود: واحدهای شیشه گری ورامین از تکنیک هایی نظیر شیشه فوتی دست ساز، استین گلاس، قالبی، شیشه موزائیکی و هزارگل، تراش شیشه، نقاشی روی شیشه، مات کاری، خانه بندی، هم جوشی شیشه و میناکاری در فراوری محصولات خود استفاده می نمایند.

وی مقدار صادرات شیشه از شهرستان ورامین را در سال گذشته 5 میلون دلار گفت

خدادادی گفت: صنعت شیشه شهرستان ورامین بدلیل استفاده از پسماندهای شیشه از صنایع سبز محسوب شده و این امر نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست ایفا می نماید.

وی توضیح داد: باتوجه به ظرفیت های موجود در ورامین در حوزه فراوری شیشه و آبگینه، در 22 دی سال گذشته و در مراسمی که با حضور وزیر میراث فرهنگی، محسنی بندپی استاندار تهران، و دیگر مسئولان در مجموعه فرهنگی کاخ نیاوران برگزار گردید، ورامین به اسم شهر ملی آبگینه ثبت و لوح آن به شهرستان اهدا شد.

وی با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی شیشه و آبگینه در شهرستان ورامین گفت: هدف از راه اندازی این دبیرخانه، استانداردسازی محصولات فراوریی، بالا بردن سطح کمی و کیفی محصولات، برند سازی، ساخت المان شهری با موضوعیت شیشه و آبگینه، بسته بندی تجاری و مشتری پسند و برطرف مسائل فراورینمایندگان شیشه و آبگینه می باشد.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین گفت: در جلسه ای که با حضور فرماندار به اسم دبیر دبیرخانه دائمی شیشه و آبگینه، شهردار ورامین، رئیس شورای اسلامی شهر و معاون فرماندار در محل فرمانداری برگزار گردید، فعالیت رسمی دبیرخانه شیشه و آبگینه شروع شد.

وی توضیح داد: مسائل حوزه شیشه گران، پیشنهادات، طرح ها و راهکارهای توسعه صنعت شیشه گری ورامین در جلسات تخصصی که بصورت مستمر تشکیل می شوند، آنالیز شده و خروجی آن جلسات به منظور طرح در دبیرخانه دائمی ثبت خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1143

به "دبیرخانه شهر ملی شیشه و آبگینه در ورامین راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرخانه شهر ملی شیشه و آبگینه در ورامین راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید