خبرنگاران کرونا در هرمزگان جان یک نفر دیگر را گرفت

به گزارش مجله سیاران، بندرعباس- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از فوت یک نفر دیگر در استان به دلیل ابتلا به کرونا اطلاع داد و گفت: هم اکنون مجموع فوتی های کرونا در استان به 14 نفر رسیده است.

خبرنگاران کرونا در هرمزگان جان یک نفر دیگر را گرفت

دکتر حسین فرشیدی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بیمار فوت شده یک خانم 63 ساله از ساکنان شهرستان میناب با بیماری زمینه ای قلبی است.

وی گفت: تا روز دهم فروردین ماه شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به 181 مورد رسیده که نسبت به روز گذشته دو نفر افزایش یافته است.

فرشیدی شمار مبتلایان فعلی به کرونا که در مراکز درمانی هرمزگان بستری هستند را هفت نفر گفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: از ابتدای شروع اپیدمی حاد تنفسی تا به امروز یک هزار و 194 نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این شمار یک هزار و 41 نفر ترخیص شدند و مابقی همچنان تحت نظر هستند.

طبق اعلام دکتر فرشیدی آمار مبتلایان به کرونا در بندرعباس 92 نفر، کیش 37 نفر، قشم 19، پارسیان و بستک هر کدام، بندرلنگه هفت، حاجی آباد پنج، جاسک و خمیر یک، رودان چهار و میناب 11 نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با اعلام مجدد سازمان بهداشت جهانی معین شده است که احتمال انتقال هوایی این ویروس تقریبال منتفی است و شهروندان باید مراقب انتقال از قطرات مایع و ماندگاری ویروس در سطوح باشند.

به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 312

به "خبرنگاران کرونا در هرمزگان جان یک نفر دیگر را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در هرمزگان جان یک نفر دیگر را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید