خبرنگاران مردانی: مرگ و میر کرونا اواسط اسفند افزایش می یابد

به گزارش مجله سیاران، تهران - خبرنگاران - عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فرایند افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید19 دوباره در کشور افزایشی و صعودی شده و با ادامه این فرایند حدود چهار هفته آینده شاهد افزایش مجدد موارد مرگ و میر کرونا در کشور خواهیم بود.

خبرنگاران مردانی: مرگ و میر کرونا اواسط اسفند افزایش می یابد

مسعود مردانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: به علت کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم در روزهای اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا و مراجعات سرپایی افراد مبتلا به کرونا در بیشتر استانهای کشور هستیم، با ادامه این فرایند حدود دو هفته آینده موارد بستری در بیمارستان افزایش می یابد و دو هفته بعد از آن نیز موارد مرگ و میر بیماری کووید19 در کشور افزایش می یابد.

وی گفت: متاسفانه در هفته های اخیر شاهد افزایش مسافرت های مردم به استانهای مختلف از جمله هرمزگان و جزایر کیش و قشم و جاهای دیگر هستیم و از طرفی برگزاری جشنواره های هنری مثل جشنواره فجر و افزایش بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در بین مردم و بازگشایی همه ادارات و مشاغل و تجمع مردم در مراکز خرید که باعث نوعی عادی انگاری همه گیری کرونا در کشور شده، باعث افزایش موارد ابتلا به این بیماری شده و در مراکز بهداشتی شاهد افزایش مراجعات سرپایی و بیشتر شدن ابتلا به بیماری کووید19 در بین مردم هستیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: افزایش مسافرت ها فقط به شهرهای داخلی و شمال و جنوب کشور محدود نیست و مسافرت های مختلف به آنتالیا و کشورهای دیگر هم طبق روال عادی در حال اجرا است و همه پروازهای خارجی نیز به کشورهای مختلف انجام می گردد حاصل این اتفاقات این است که دو باره شاهد خیز مجدد بیماری کووید19 در کشور خواهیم بود که البته دعا می کنیم این اتفاق نیفتد.

وی گفت: امیدواریم خیر جدید کرونا در کشور با انواع جهش یافته این ویروس همراه نباشد زیرا اگر این اتفاق بیفتد بطور قطع خیر جدید کرونا شدت بیشتری خواهد داشت و موارد ابتلا و میزان مرگ و میر بیشتر خواهد بود.

مردانی اضافه کرد: افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید19 فقط یک علت دارد آن هم ساده انگاری و عادی انگاری این اپیدمی در جامعه است، وقتی همه افراد در جامعه بدون هیچ محدودیتی به امور روزمره شغلی و زندگی خود ادامه می دهند و با کاهش اندکی از آمار همه چیز عادی می گردد باید انتظار خیزهای بعدی کرونا را در کشور داشته باشیم. بیماری کووید19 سن و سال، دین، مذهب، آیین، صندلی شغلی، سیاه و سفید نمی شناسد هر کس رعایت نکند، به این بیماری مبتلا می گردد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: یکی از مسائل مهمی که موارد مرگ و میر کرونا را افزایش می نماید، مراجعه دیرهنگام افراد مبتلاست و متاسفانه بسیاری از بیماران زمانی به بیمارستان مراجعه می نمایند که بخش عمده ریه درگیر شده و از بین رفته است و کار چندانی نمی گردد برای آنان انجام داد.

به گزارش خبرنگاران، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت اخیرا نسبت به فرایند صعودی موارد ابتلا به کرونا در کشور هشدار داده و اعلام نموده است که شهرهای نارنجی از 17 شهر به 36 افزایش یافته است.

به گفته او تعداد شهرهای زرد نیز از 130 به 178 شهر افزایش پیدا کرد که بسیار نگران نماینده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 896

به "خبرنگاران مردانی: مرگ و میر کرونا اواسط اسفند افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردانی: مرگ و میر کرونا اواسط اسفند افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید