خبرنگاران آخرین رنگ بندی کرونایی استان سمنان اعلام شد

به گزارش مجله سیاران، سمنان- خبرنگاران- سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: پنج شهرستان استان سمنان در شرایط زرد کرونایی و 3 شهرستان در شرایط آبی از لحاظ شیوع کرونا قرار دارند.

خبرنگاران آخرین رنگ بندی کرونایی استان سمنان اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، حبیب الله خجسته پور شامگاه آدینه به خبرنگاران ابراز داشت: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از طریق ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا شهرستان های میامی ، آرادان و سرخه در شرایط آبی و شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار و مهدیشهر در شرایط زرد قرار دارند.

وی ادامه داد: محدودیت های کرونایی از روز شنبه 25 بهمن ماه تا آدینه یکم اسفند ماه 1399 بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد .

وی اعلام کرد: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، طی هفته آینده فعالیت مراکز تجاری ، بازرگانی و خدماتی شامل گروههای شغلی یک تا چهار در شهرستان های با شرایط آبی و فعالیت گروه های یک تا سه در شهرستان های با شرایط زرد با رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی مانعی ندارد.

خجسته پور توضیح داد: فعالیت های آموزش حضوری برای پایه های اول و دوم ابتدایی و نیز هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش صرفا در دروس کارگاهی و عملی در شهرستان های با شرایط آبی و زرد با رعایت ضوابط بهداشتی و سقف حداکثر 10 نفر برای هر کلاس مجاز و در سایر پایه ها و دروس همچنان بصورت غیر حضوری و مجازی خواهد بود.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا حضور تمامی کادر اجرایی و اداری مراکز آموزشی در سراسر استان بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش بدون مانع است.

وی اضافه نمود: در مراکز آموزشی کم جمعیت استان سمنان که حداکثر دانش آموزان در تمامی پایه های تحصیلی آن مرکز 50 نفر یا کمتر از آن باشد ارائه شیوه آموزش حضوری منعی نداشته و مجاز است.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا اضافه نمود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا بمنظور انجام آزمون دروس عملی دانشگاه ها ، اسکان هر دانشجوی غیر بومی در یک اتاق منعی ندارد و دانشگاه های استان می توانند در صورت فراهم آوردن شرایط ذکر شده نسبت به برگزاری کلاس های عملی دانشگاه ها اقدام کنند.

وی اظهارداشت: طرح منع تردد شبانه از ساعت 21 تا 3 صبح در چهار شهرستان سمنان ، شاهرود ، دامغان و گرمسار همچنان اجرا می گردد.

وی بیان داشت: خودروهای با پلاک 86 و 96 بعنوان خودروی بومی استان سمنان محسوب شده و تردد این خودروها در سراسر استان منعی ندارد.

خجسته پور اعلام کرد: بر اساس قانون و بمنظور حفظ شرایط و کاهش میزان ابتلا و قطع زنجیره شیوع کرونا در استان ورود هر گونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای نارنجی به شهرستان های استان سمنان ممنوع و متعاقب آن ورود هرگونه وسائط نقلیه شخصی از استان به شهرستان های نارنجی در سراسر کشور نیز موجب اعمال قانون و جریمه می گردد.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: مردم استان ضمن پرهیز از هر گونه تردد غیر ضروری در سراسر استان ، به هیچ وجه به استان های دیگر و بویژه شهرستان های دارای شرایط نارنجی سفر نکنند و با دست اندرکاران ستاد مدیریت مقابله با کرونا همکاری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز یک میلیون و 503 هزار و 753 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 58 نفر از بیماران مبتلا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به 58 هزار و 809 نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سیما سادات لاری روز آدینه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (24 بهمن 1399) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 7 هزار و 298 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و 557 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 503 هزار و 753 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 921

به "خبرنگاران آخرین رنگ بندی کرونایی استان سمنان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آخرین رنگ بندی کرونایی استان سمنان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید