خبرنگاران جهانپور: اولین محموله واکسن کوواکس به مقصد تهران ارسال شد

به گزارش مجله سیاران، تهران - خبرنگاران - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بارگیری و ارسال اولین محموله واکسن کوواکس به مقصد تهران اطلاع داد.

خبرنگاران جهانپور: اولین محموله واکسن کوواکس به مقصد تهران ارسال شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرنگاران، کیانوش دنیاپور یکشنبه شب در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: اولین محموله واکسن تهیه شده از ساز و کار کوواکس شامل بیش از 700 هزار دوز واکسن آکسفورد آسترازنکا تولیدی شرکت SK-Bio کره جنوبی، دقایقی پیش از راستا آمستردام به مقصد تهران، بارگیری و ارسال شده است.

واکسیناسیون کرونا در ایران از 21 بهمن 1399 با واکسن روسی اسپوتنیک وی شروع شده است.

بر اساس اعلام علی رضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، تا به امروز 790 هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است.

رییسی شب گذشته (شنبه) اعلام کرد: بعضی واکسن ها نیز در راه است و در هفته جاری به ایران می رسد. البته شرایط خاصی در خصوص واکسن در دنیا پیش آمده و اختلافاتی که بین بعضی کشورها ایجاد شده به دلیل واکسن است.

وی اضافه نمود: حتی ما واکسن خریده و پول کامل را داده بودیم و 125 هزار دوز به دست ما رسید و بقیه توسط دادستانی هند متوقف شد و گفتند که به واکسن احتیاج دارند.

رییسی ادامه داد: این شرایط در سایر کشورهای اروپایی نیز حاکم است و موضوع واکسن، یک بحث دیپلماتیک و مهم بین دولت هاست. از سبد کوواکس 16.8 میلیون دوز واکسن کرونا خریدیم و قرار بود قبل از عید نوروز، 4.2 میلیون دوز به ما تحویل بدهند که این میزان به 3.2 میلیون دوز تبدیل شد و آخرین خبر این است که 780 هزار دوز واکسن تا چهارشنبه به دست ما می رسد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین گفته بود: در حال حاضر حدود 250 هزار نفر در کشور واکسینه شده و حدود 56 هزار نفر دوز دوم واکسن را دریافت نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 999

به "خبرنگاران جهانپور: اولین محموله واکسن کوواکس به مقصد تهران ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهانپور: اولین محموله واکسن کوواکس به مقصد تهران ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید