حقیقت تلخی به نام زاغ در تماشاخانه ملک، بدون تئاتر زنده نمی مانیم

به گزارش مجله سیاران، نمایش زاغ به نویسندگی و کارگردانی میثم مظفری و تهیه کنندگی سجاد افشاریان در تماشاخانه ملک روی صحنه رفت.

حقیقت تلخی به نام زاغ در تماشاخانه ملک، بدون تئاتر زنده نمی مانیم

برای یک ماه تماشاخانه ملک میزبان گروه نمایشی زاغ است، نمایشی به کارگردانی میثم مظفری که خودش متن را نوشته و درباره اش به خبرنگاران می گوید:متن را بهار سال جاری نوشتم و برای تمرینات 5 ماه وقت گذاشتیم، در طول تمرینات به ایده های نو می رسیدیم و درنهایت کار به خاتمه رسید. وی در ادامه از سبک و سیاق اجرای زاغ می گوید: این نمایش دارای رگه های ابزورد و گروتسک است.کمدی سیاهی که به حقیقت تلخ می پردازد و این که تمام شخصیت ها مطلق سیاه یا سفید نیستند. در زاغ سعی کردیم به زندگی آدمها بپردازیم.

مظفری که نمایش زاغ چهارمین کارش است از انتخاب بازیگران می گوید و این که با دو بازیگر از گذشته تجربه همکاری داشته و با دو بازیگر تازه آشنا شده و آنها به خوبی توانستند از عهده نقش بربیایند. در این نمایش آرش رستم بیگی، امیر حسن بیک، عارف عباسی و غزاله نیر بازی می نمایند.

از دیگر موضوعاتی که کارگردان نمایش زاغ به آن اشاره می نماید، شرایط مالی و تاثیرش بر گروه های نمایشی و مخاطبان تئاتر است. مظفری در این باره شرح می دهد:با توجه به شرایطی که داریم، شرایط هنرهای نمایشی به لحاظ مالی اوضاع خوبی ندارد اما حقیقت این است که تئاتر یکی از علاقمندی های بزرگ ماست و بدون تئاتر نمی توانیم زندگی کنیم. حتی از جاهای دیگر کسب عایدی داریم تا بتوانیم در تئاتر آن را هزینه کنیم. نمایش زاغ هم در شرایط مالی خوبی تمرین و روی صحنه نرفته است و امیدواریم تماشاگر خود را داشته باشیم و حداقل تلاشمان این است که ضرر نکنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1402 بروزرسانی: 1 شهریور 1402 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1707

به "حقیقت تلخی به نام زاغ در تماشاخانه ملک، بدون تئاتر زنده نمی مانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقیقت تلخی به نام زاغ در تماشاخانه ملک، بدون تئاتر زنده نمی مانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید