حفاری غیرمجاز در عمق 20 متری یک چاه

به گزارش مجله سیاران، ایسنا/ فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از حفاری غیرمجاز در عمق 20 متری یک چاه اطلاع داد.

حفاری غیرمجاز در عمق 20 متری یک چاه

دستگیری 6 حفار در استان سمنان

سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی اضافه کرد: پنج حفار غیرمجاز از این تعداد در حال حفاری در اطراف یکی از تپه های تاریخی آرادان دستگیر شدند.

وی اعلام نمود: این افراد با هدف بدست آوردن اشیای تاریخی از چاهی با بیش از 20 متر عمق اقدام به حفاری غیرمجاز نموده بودند و همگی دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از دستگیری یک حفار غیر مجاز در مهدی شهر نیز اطلاع داد و اضافه کرد: این فرد به همراه چهار نفر همدست در مناطقی از شهرستان مهدیشهر در حال حفاری بودند.

سرهنگ کربلایی غلامی بیان نمود: این حفار غیرمجاز دستگیر و همدستان وی پس از متواری شدن، شناسایی شدند و دستگیری آنها در دستور کار عوامل انتظامی و یگان با هماهنگی مرجع قضایی نهاده شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ادامه داد: براساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می گردد. وی یادآوری کرد: هموطنان و دوستداران میراث فرهنگی می توانند گزارشهای خود را به وسیله تماس با سامانه خبری به شماره 31705 اعلام نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 774

به "حفاری غیرمجاز در عمق 20 متری یک چاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاری غیرمجاز در عمق 20 متری یک چاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید