جو بایدن در پی احیای روابط آمریکا با اتحادیه اروپا

به گزارش مجله سیاران، خبرگزاری خبرنگاران- جو بایدن رئیس جمهور آمریکا همچنان ماراتن دیپلماتیک خود را ادامه می دهد. جو بایدن امروز با مقامات اتحادیه اروپا ملاقات می نماید. وی میخواهد روابط آمریکا با اتحادی اروپا را احیا کند و چهار سال دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ را به فراموشی بسپارد.

جو بایدن در پی احیای روابط آمریکا با اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، روز گذشته در نشست سران کشور های عضو ناتو، شرکت کنندگان اتحاد و همبستگی خود را با هدف تقویت دفاع در برابر هرگونه تهدید از هر جا اعلام کردند که هدف اصلی آن ها چین و به ویژه روسیه است.

جو بایدن در نخستین حضور خود به اسم رئیس جمهور آمریکا در نشست ناتو بر تمایل خود برای احیای ائتلاف پس از چهار سال تنش در دوران دونالد ترامپ تاکید نمود.

بایدن گفت ما زیر پرچم ناتو متحد هستیم. ما به همین ترتیب با تهدیدات گذشته مقابله کردیم. این قدرت بسیار عظیم ماست. همه، همه کسانی که من امروز می توانم ملاقات کنم در این آرامش سهیم هستند که بدانند آمریکا بازگشته است.

از همین رو جو بایدن می خواهد به ویژه پس از خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان بدون موافقت متحدانش اطمینان بخش عمل کند. به علاوه از دیدگاه رئیس جمهور آمریکا باید در برابر روسیه که همچنان رقیب شماره یک ناتو است با جدیت بیشتری برخورد کرد. این در حالیست که بایدن قرار است چهارشنبه در ژنو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ملاقات کند.

ناتو بعلاوه در خصوص چین هم نگران است. ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو می گوید نفوذ فزاینده چین و بعلاوه سیاست خارجی این کشور چالشی برای پیمان است. چین کوشش می نماید ظرفیت هسته ای خود را به لطف موشک ها و سامانه های بسیار پیشرفته خود توسعه دهد.

ناتو در حال حاضر رویکرد چین را به اسم چالشی نظام مند تلقی می نماید. اما کشور های عضو ناتو در این زمینه اختلاف نظر دارند.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در نشست خبری خود گفت ناتو یک نهاد نظامی است. مسئله رویکرد ما در قبال چین به هیچ وجه نظامی نیست. من فکر می کنم فرمول ما تا حدودی درست است، اما به هرحال معتقدم نباید این مسئله را به ناتو بکشانیم.

سران کشور های عضو ناتو در بیانیه پایانی خود متعهد می شوند که جبهه ای مشترک در برابر تهدیدات فضایی و بعلاوه امنیت سایبری و آب و هوا تشکیل دهند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1141

به "جو بایدن در پی احیای روابط آمریکا با اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو بایدن در پی احیای روابط آمریکا با اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید