جنجالی که دختر ولیعهد ژاپن به پا کرد

به گزارش مجله سیاران، شاهزاده ماکو، دختر ولیعهد ژاپن روز سه شنبه پس سه سال جنجال رسانه ای و با وجود نارضایتی بخشی از افکار عمومی با کِی کومورو، پسری غیر نجیب زاده ازدواج و خاندان سلطنتی را ترک کرد.

جنجالی که دختر ولیعهد ژاپن به پا کرد

به گزارش خبرنگاران، شاهدخت ماکو، با عنوان رسمی ماکوی آکی شینو دختر برادر کوچک ناروهیتو، امپراتور ژاپن است. کِی کومورو وکیل دادگستری است و در یک دفتر خدمات حقوقی آمریکایی کار می نماید.

کاخ امپراتور ژاپن پیش از این و در زمانی که خبر ازدواج شاهزاده ماکو قطعی شد، اعلام نموده بود که مراسم سنتی و تشریفاتی عروسی سلطنتی انجام نمی گردد. به علاوه خاندان پادشاهی مبلغ مصوب برای یک شاهدخت که با فردی عامی ازدواج می نماید را به وی پرداخت نخواهد کرد. این مبلغ براساس قوانین سلطنتی می تواند تا 153 میلیون ین (معادل یک میلیون و 200 هزار یورو) باشد.

شاهزاده ماکو 30 ساله به محض ازدواج و به رسم سنت امپراتوری، صندلی خود را در خاندان سلطنتی از دست داد. اگرچه این سنت برای تمام زنان تاج و تخت جاری می گردد، اما این نخستین بار در تاریخ ژاپن پس از جنگ جهانی دوم است که مقرری سلطنتی به یک شاهدخت پرداخت نمی گردد.

رسانه های محلی در سه سال گذشته و از زمانی که تصمیم شاهدخت برای ازدواج با کِی کومورو منتشر شد، گزارش هایی را درباره بدهی مادر داماد به شریک سابق زندگیش منتشر کردند. امری که در ژاپن، کشوری به شدت سنتی و مردسالار، عامل یک شرمساری بزرگ و نابخگرددنی به حساب می رود.

شاهدخت ماکوی آکی شینو و کِی کومورو به زودی ژاپن را ترک می نمایند و زندگی مشترک خود را در نیویورک ادامه خواهند داد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1284

به "جنجالی که دختر ولیعهد ژاپن به پا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجالی که دختر ولیعهد ژاپن به پا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید