توسعه صادرات به بازارهای بزرگ منطقه از رهگذر توسعه مناسبات با کشورهای همسایه

به گزارش مجله سیاران، خبرگزاری خبرنگاران-در ادامه رایزنی های مسئولان ارشد استان با سفرا و سرکنسول های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، استاندار آذربایجان شرقی در ارتباط تصویری با سفیر ایران در ایروان، راهکارهای توسعه صادرات و دستیابی به بازارهای منطقه را آنالیز کرد. عابدین خرّم در این ارتباط تصویری، با اشاره به سیاست های دولت سیزدهم برای توسعه روابط با کشورهای منطقه و همسایه، گفت: سفرای ایران در کشورهای همسایه نقش مهمی در افزایش مراودات و ارتباطات مالی، فرهنگی و گردشگری ایفا می نمایند.

توسعه صادرات به بازارهای بزرگ منطقه از رهگذر توسعه مناسبات با کشورهای همسایه

وی با تأکید بر نقش برجسته استان آذربایجان شرقی در توسعه مناسبات با کشورهای همسایه شمال غرب کشور، گفت: این کشورها دروازه دسترسی ایران به بازار بزرگ اوراسیا هستند و با توجه به توانمندی واحدهای تولیدی استان، امکان صادرات به بازارهای منطقه به وسیله این کشورها را داریم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در توسعه روابط مالی با کشورهای همسایه، بر اهتمام اتاق بازرگانی تبریز برای جلب مشارکت سرمایه گذاران خارجی و همکاری در پروژه های مشترک با بخش خصوصی کشورهای همسایه تأکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان نیز در این ملاقات با اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی برای توسعه روابط با کشورهای همسایه، گفت: برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های این استان کوشش می کنیم.

عباس بدخشان ظهوری، ظرفیت های مالی، گردشگری و فرهنگی تبریز و آذربایجان شرقی را بسیار بالا عنوان نمود و اضافه کرد: این استان می تواند نقش اصلی را در توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه ایفا نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1487

به "توسعه صادرات به بازارهای بزرگ منطقه از رهگذر توسعه مناسبات با کشورهای همسایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه صادرات به بازارهای بزرگ منطقه از رهگذر توسعه مناسبات با کشورهای همسایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید