تبلیغات واتس اپ متوقف خواهند شد

به گزارش مجله سیاران، گزارشها حکایت از آن دارند که فیس بوک برنامه خود را برای ورود تبلیغات به واتس اپ متوقف نموده است؛ اقدامی درآمدزا که به نظر می رسید حدود دو سال در حال توسعه بوده است و همچنین گزارش شده است که مسئول استعفای هر دو مؤسس اصلی برنامه واتس اپ بوده است.

تبلیغات واتس اپ متوقف خواهند شد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ بروشور سه لتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بعضی منابع مطلع می گویند که تیمی که مأموریت یافتن بهینه ترین روش برای درج تبلیغات در داخل برنامه واتس اپ بودند منحل شده اند.

این گزارش باعث تعجب بسیاری شد. از این گذشته ، واتس اپ در چندین نوبت تأیید نموده است که آگهی های تبلیغاتی به برنامه وارد می شوند و حتی پیش نمایش آنچه در سال گذشته در اجلاس بازاریابی فیس بوک اتفاق افتاده، را آنالیز نموده است. مهمتر از همه ، فیس بوک بیشتر درآمد خود را از شبکه تبلیغاتی خود کسب می نماید و گسترش آن به واتس اپ یکی از راه هایی بود که انتظار می رفت یاری کند این شبکه اجتماعی با سرمایه گذاری 22 میلیارد دلاری سنگین خود نتایجی مثبت به دست آورد.

بنابراین چه فیسبوکی را متقاعد کرد که تبلیغات مناسب واتس اپ نیست؟ برای شرکتی که از آنالیز حقوقی تبلیغات سیاسی صرفاً به دلیل اینکه ممکن است میلیون ها دلار هزینه کند امتناع می ورزد ، این تصمیم احتمالاً یک تصمیم اخلاقی در کوشش برای حفظ اخلاق واتس اپ نیست.

در اوایل سال 2018 ، فیس بوک آغاز به گردآوری ابزارهایی برای مشاغل کرد که برای برقراری ارتباط با مشتریان خود به واتس اپ متکی هستند. خدمات جدید به بازرگانان اجازه می دهد تا فروشگاه های دیجیتال را تنظیم نمایند ، پشتیبانی از مشتری ارائه دهند ، به روزرسانی در سفارشات ارسال نمایند ، ربات های اتوماتیک را بسازند و موارد دیگر.

در چندین کشور مانند هند و برزیل ، واتس اپ برای بسیاری از افراد روش درامدزایی اینترنتی است و طیف وسیعی از فروشندگان کوچک و متوسط به طور انحصاری به آن اعتماد می نمایند تا سفارش بگیرند و محصولات خود را به بازار عرضه نمایند. در واقع فیس بوک تمرکز خود را به محصولات تجاری جدید واتس اپ منتقل نموده است.

بعلاوه ، با داشتن کاربرانی بالغ بر یک میلیارد نفر ، واتس اپ بیزینس عملا هیچ رقابت و صفر آغازی ندارد و همین امر باعث می گردد که این امر به هیچ وجه محرمانه نگردد ، به خصوص برای مشاغل کوچکتر که توانایی پرداخت هزینه های دیگر سیستم عامل های تجارت الکترونیکی مانند آمازون را ندارند. همچنین انتظار می رود که واتس اپ به زودی در تعداد انگشت شماری از کشورها پرداخت های دیجیتالی را انجام دهد که در حال حاضر تنها قطعه مفقود شده از پازل تجارت الکترونیکی آن است.

منبع: انتخاب
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 93

به "تبلیغات واتس اپ متوقف خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات واتس اپ متوقف خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید