بفرمایید قیقاناخ تبریزی!

به گزارش مجله سیاران، خبرنگاران:خاگینه تبریزی ها یکی از معروف ترین خاگینه های ایرانی است که به قیقاناخ معروف بوده که بین اقوام ترک زبان معروفیت داشته و بسیارلذیذ است و به نوعی پنکیک یا کیک تابه ای نازک تلقی می گردد.

بفرمایید قیقاناخ تبریزی!

خاگینه یک صبحانه بی نظیر و فوری است که اگر اهل خواندن داستان های قدیمی هستید بارها خوانده اید که دختران با پخت خاگینه حتی به همسری پادشاه هم انتخاب می شدند!

خاگینه نوعی پنکیک ایرانی است که در شهرهای مختلف ایران به شیوه های مختلف طبخ می گردد. خوراکی سریع و خوشمزه و بسیار مقوی. چه در سفر باشید و چه در خانه در موقعیت های اضطراری می توانید به سرعت آن را پخته و از خوردنش لذت فراوان ببرید.

در این بین خاگینه تبریزی ها یکی از معروف ترین خاگینه های ایرانی است که به قیقاناخ معروف بوده که بین اقوام ترک زبان معروفیت داشته و بسیارلذیذ است و به نوعی پنکیک یا کیک تابه ای نازک تلقی می گردد.

اگر مشتاق شده اید که قیقاناخ را طبخ کنید در ادامه طرز تهیه آن را مطالعه کنید.

مواد لازم قیقاناخ برای هر نفر:

یک عدد تخم مرغ

یک قاشق ماست یا شیر

یک قاشق روغن پخت و پز

یک قاشق غذا خوری آرد سفید

شکریک قاشق مرباخوری

نمک،بیکینکینگ پودر،دارچین،هل ؛جوز هندی به میزان نوک قاشق

طرز تهیه قیقاناخ :

مواد را مخلوط کنید و هم بزنید.برای هر نفر یک قاشق غذا خوری آرد سفید (یعنی اگر 2 نفر هستید این مواد 2 برابر می شوند.) را به همراه یک قاشق مربا خوری شکر، یک نوک قاشق نمک، نوک قاشق چای خوری بیکینگ پودر، نوک قاشق چای خوری دارچین یا جوز هندی رنده شده مخلوط کنید و به مایعات هم زده شده اضافه کنید.

اضافه کردن دارچین و جوز هندی سلیقه ای است، بعضی از هل و گلاب و زعفران استفاده می نمایند و شکر بیشتری هم میریزند. این به ذائقه شما بستگی دارد.

ماست نسبت به شیر، خاگینه ترد تری به شما تحویل می دهد. اگر بیکینگ پودر ندارید کمی جوش شیرین بزنید. اگر نگران کالری نیستید به جای روغن از کره آب شده بهره ببرید .

تابه را با اندازه بسیار کمی روغن کنجد یا پخت و پز چرب کنید و وقتی داغ شد مایع قیقاناخ را در آن بریزید و درب تابه را ببندید تا با حرارت ملایم خوب بپزد.

روش برگرداندن قیقاناخ مهم است. با یاری دو کفگیر صاف یا یک سینی یا یک تابه دیگر سعی کنید آن را درسته برگردانید و بدون گذاشتن در اجازه دهید طرف دیگر هم طلایی گردد.

قیقاناخ خاگینه کم شیرینی است پس با خیال راحت با انواع مربا، شکلات یا شیره انگور، عسل آن را میل کنید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 5 آذر 1401 بروزرسانی: 5 آذر 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1593

به "بفرمایید قیقاناخ تبریزی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بفرمایید قیقاناخ تبریزی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید