باغ پرندگان کوالالامپور، بزرگترین باغ سرپوشیده پرندگان در جهان

به گزارش مجله سیاران، آشنایی با باغ پرندگان کوالالامپور | kuala lumpur bird park

کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی بوده و یکی از جاذبه های گردشگری محبوب و معروف در جنوب شرقی آسیا محسوب می گردد. گردشگران زیادی سالانه به سمت این شهر آسیایی سفر می نمایند اما نکته ای که در خصوص شهر کوالالامپور وجود دارد این است که کمی میزان هزینه ها در این شهر بالاست. مکان های گردشگری زیادی در این شهر وجود دارد که می توانید در طول سفر از آن ها دیدن کنید، ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره باغ پرندگان کوالالامپور در مالزی خدمتتان اطلاعات لازم را ارائه دهیم. این باغ یکی از جذاب ترین دیدنی هایی است که در کوالالامپور وجود دارد و هنگام بازدید از آن پرندگان رنگی و متفاوتی را خواهید دید که آزادانه در حال پرواز هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با باغ پرندگان کوالالامپور آشنا شوید.

باغ پرندگان کوالالامپور، بزرگترین باغ سرپوشیده پرندگان در جهان

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

همانطور که در بالا گفتیم باغ پرندگان کوالالامپور یکی از جذاب ترین و محبوب ترین دیدنی هایی است که در سفر به کشور مالزی م می توانید از آن بازدید کنید. این باغ از بزرگترین باغی است که برای پرندگان به صورت سرپوشیده در دنیا ساخته شده است. به منظور دسترسی به این باغ شرایط آسانی برایتان فراهم است چرا که در مرکز شهر نهاده شده است و می توانید با یک تاکسی یا مترو خودتان را به باغ پرندگان کوالالامپور برسانید.

مساحت باغ پرندگان کوالالامپور حدود 8.5 هکتار است و با بازدید از آن می توانید طیف متنوعی از پرندگان را از فاصله بسیار نزدیک ببینید. این باغ نه تنها در بین مردم شهر کوالالامپور بلکه در بین تمامی مردم دنیا محبوب به شمار می آید. در این باغ حدود 3000 پرنده رنگارنگ و 200 گونه مختلف از دیگر پرندگان زندگی می نمایند که جالب است بدانید 90 درصد این پرندگان از بومیان کشور مالزی و خود شهر کوالالامپور است و تنها 10 درصد آن ها از دیگر مناطق این کشور آورده شده اند.

باغ پرندگان کوالالامپور در قرن نوزدهم محدوده ای از باغ گیاه شناسی پردانا و بوستان دریاچه شهر به شمار می رفته اما بعدها در سال 1991 بخشی از این مجموعه سرسبز جدا شد و با تجهیزات لازمه از آن با عنوان باغ پرندگان مورد استفاده نهاده شد. امروزه باغ پرندگان کوالالامپور یکی از بزرگترین باغ های پرندگان سرپوشیده دنیا محسوب می گردد.

بیشتر وقت ها در این باغ پرندگانی را مشاهده می کنید که آزادانه در حال پرواز هستند.

بخش اول باغ پرندگان کوالالامپور

در این بخش می توانید طبیعت جذاب گرمسیری و پرندگان ساکن آن را از نزدیک تماشا کنید.

  • پیاده روی در میان پرندگان

یکی از جذاب ترین فعالیت ها در این باغ قدم زدن پیاده رویی است که در این باغ وجود دارد. فکرش را بکنید نادرترین گونه های پرنده زمانی که شما در حال پیاده روی در کنار کسی که دوسش دارید در حال پرواز باشد. شما می توانید حتی در حین پیاده روی مقداری هم غذا همراهتان باشد تا به پرندگان این باغ غذا هم بدهید.

  • لانه عشق | Love Aviary

زمانی که به این باغ وارد با قفس های کوچکی روبرو می شوید که محل زندگی مرغ عشق های دوست داشتنی است که دلیل نام آن ها به مرغ عشق آن است که در طول زندگی خودشان با یک مرغ جفتگری می نمایند و برای طولانی مدت در کنار یکدیگر زندگی می نمایند.

  • زمین عقاب ها | Brahminy Land

در این بخش می توانید عقاب های پشت قرمز را که از گونه های شکاری و بومی مالزی هستند را نیز مشاهده کنید. زمان تماشای غذا خوردن این عقاب های دوست داشتنی را در ساعت 14:30 هر روز از دست ندهید.

  • تالاب فلامینگو | Flamingo Pond

از بهترین بخش های باغ پرندگان مروبط به تالاب فلامینگو است. هنگام بازدید از این تالاب فلامینگوهایی را مشاهده خواهید که بر روی یک پای خودشان در حال استراحت هستند.

  • سرزمین خرما بلبل | Bulbul Land

در بخش دیگری از این باغ سرزمینی از خرما بلبل ها خواهید دید که با آواز خوشی که دارند فضا دلچسبی را در باغ به وجود می آورند. حدود 130 نوع آن ها در باغ پرندگان در معرض دید نهاده شده است.

بخش دوم باغ پرندگان کوالالامپور

در بخش دوم این باغ شما شاهد پرنده های جذابی هستید که در کنار یک آبشار قرار دارند. از جمله پرندگانی که در این قسمت می توانید شاهد آن ها باشید عبارت از کبوتر نیکوبار، جولای بایا و اکراس آجری هستند. در کنار این پرنده ها نیز طاووس ها و شترمرغ ها را خواهید دید.

بخش سوم باغ پرندگان کوالالامپور

بوستان نوک شاخ ها | Hornbill Park

در این بخش پرندگانی که در دسته پرندگان نوک شاخ در دنیا هستند قرار دارند و از آن ها با نام نوک شاخ کرگدنی یاد می گردد. بوستان نوک شاخ ها، شکل و منظری واقعی از جنگل های بارانی مالزی را به نمایش می گذارد. هنگامی که به درون این بوستان پا بگذارید، درختان بلند قامت و همواره سبزی را خواهید دید که ارتفاع بعضی از آن ها به اندازه ساختمان های بلند و 10 طبقه می رسد. روزانه در ساعت 11:30 می توانید به تماشای غذاخوردن این پرندگان در بخش بوستان نوک شاخ ها بنشینید.

بخش چهارم باغ پرندگان کوالالامپور

  • دنیای طوطی ها | World of Parrots

یکی از هیجان انگیزترین بخش های باغ پرندگان کوالالامپور مربوط به دنیای طوطی ها می گردد. در این بخش حدود 20 گونه مختلف از طوطی های دنیا را خواهید دید که از جمله آن ها می توان به مکائو، طوطی کاکلی، طوطی لوری و نوعی مرغ عشق اشاره نمود. هر روز در ساعت های 10 تا 17 می توانید در غذا دادن به مرغ عشق ها شرکت کنید.

  • پرندگان بخش آبشار | Waterfall Aviary

یکی از بخش های خوش منظر و جذاب باغ پرندگان، قسمت آبشار است که تفریح و گردشی متفاوت را برای شما رقم می زند. با ورود به این بخش آبشاری 30 متری و فضای دلربا و لک لک های شیری را خواهید دید. هر روز در ساعت 16 می توانید در غذا دادن به لک لک های شیری سهیم شوید.

  • پرندگان زینتی | Oriental Birds Aviary

در این قسمت بیش از 50 پرنده متفاوت، زیبا و رنگارنگ نگهداری می گردد که یکی از بهترین های آن ها پرنده سار آفریقایی است. دو گونه زیبای دیگر توکا در این بخش نیز نگهداری می نمایند که قطعا از تماشای آن ها لذت خواهید برد.

  • مدرسه پرنده | Bird School

پیشنهاد می کنیم که اگر به این باغ رفتید حتما به سمت مدرسه پرندگان بروید. در این قسمت درباره پرنده های بومی کشور مالزی و زندگی پرندگان اطلاعات جالبی به شما خواهد داد.

اطلاعات بازدید از باغ پرندگان کوالالامپور

به منظور دسترسی به این باغ همانطور که در بالا هم گفتیم به قرار دریافت آن در مرکز شهر به راحتی می توانید با استفاده از قطار، اتوبوس و یا تاکسی خودتان را به آن برسانید. اگر با قطار خواستید به این منطقه بروید باید در ایستگاه مسجد ملی پیاده شوید و اگر هم با اتوبوس رفتید باید از کوتارایا به جالان مجلس برسید.

آدرس: KL Bird Park, Perdana Botanical Gardens, Kuala Lumpur, Malaysia

هزینه های ورود به باغ پرندگان کوالالامپور

  • بزرگسالان جهانگرد: 63 رینگیت مالزی
  • بچه ها جهانگرد: 42 رینگیت مالزی
  • بزرگسالان مالزیایی: 25 رینگیت مالزی
  • بچه ها مالزیایی: 12 رینگیت مالزی

بچه های 3 تا 11 سال در دسته بندی بچه ها قرار می گیرند.

هزینه های گفته شده به همراه مالیات است.

ساعت بازدید از باغ پرندگان: 9:00 تا 18:00

باغ پرندگان مالزی هر روز، حتی در روزهای تعطیل و تعطیلات رسمی باز است.

دیگر امکانات باغ پرندگان کوالالامپور

در این باغ برای بازدیدنمایندگان امکانات رفاهی و خدماتی لازم نظیر زمین بازی برای بچه ها، اتاق نگهداری کیف و چمدان، محل استراحت، سایبان، نیمکت و جایگاه، نمازخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ وسیع و آلاچیق فراهم آورده شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 250

به "باغ پرندگان کوالالامپور، بزرگترین باغ سرپوشیده پرندگان در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ پرندگان کوالالامپور، بزرگترین باغ سرپوشیده پرندگان در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید