تور روسیه ارزان: اوپک حتی باوجود طرح تحریم روسیه با غربی ها کنار نیامد

به گزارش مجله سیاران، آسوشیتدپرس نوشت، با اینکه اتحادیه اروپا طرح تحریم نفتی روسیه را مطرح نموده است، اما اوپک پلاسی ها همچنان راه خود را می فرایند و به درخواست غرب برای افزایش فراوری پاسخ مثبت ندادند.

تور روسیه ارزان: اوپک حتی باوجود طرح تحریم روسیه با غربی ها کنار نیامد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس روز پنج شنبه حتی با وجود طرح اتحادیه اروپا در خصوص تحریم نفتی روسیه، تصمیم گرفتند تا مقدار فراوری خود را باز هم به تدریج افزایش دهند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این رویکرد محتاطانه اوپک پلاس بحران دنیای انرژی را تشدید خواهد نمود و قیمت نفت و بنزین و گازوئیل و سوخت صنعت هوانوردی بیش از این افزایش خواهد یافت. این افزایش قیمت ها، شرایط تورم بالا در دنیا را بدتر خواهد نمود و توانایی مردم برای پول خرج کردن را کاهش خواهد داد.

اوپک پلاس در یک نشست آنلاین تصمیم گرفت، همچنان به نقشه راه خود پایبند بماند و با افزایش روزانه 432 هزار بشکه نفت در ماه ژوئن موافقت کرد.

قیمت نفت سال جاری بیش از 40 درصد افزایش یافت.

با این حال، تحلیلگران ریستاد انرژی پیش بینی می نمایند، اگر 27 کشور عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد تحریم نفت روسیه را تصویب نمایند، بازار های دنیای، طی شش ماه، 2 میلیون بشکه نفت از دست خواهند داد. انتظار می رود، مسکو نیز با دست دادن بزرگ ترین مشتری خود یعنی اروپا، کاهش فراوری داشته باشد.

اوپک برای مقامات اروپایی روشن نموده است که این کارتل برای جبران نفت از دست رفته روسیه، افزایش فراوری نخواهد داشت. بعضی از اعضای اوپک درحال حاضر نمی توانند سهمیه خود را فراوری نمایند.

روسیه، بزرگ ترین صادرنماینده نفت خام دنیا است که 12 درصد نفت دنیا را تامین می نماید و نگرانی از متوقف شدن صادرات نفت و گاز طبیعی این کشور، قیمت انرژی را بالا نگه داشته است.

اگر اتحادیه اروپا به برنامه های خود برای حذف تدریجی واردات نفت خام طی 6 ماه عمل کند، روسیه می تواند کوشش کند تا این بشکه ها را به کشور های آسیایی که در این تحریم مشارکت نمی نمایند، بفروشد، اما احتمالا نتواند برای تمام نفتی که به اروپا می فروخت، حتی با قیمت های پایین تر و وسوسه انگیزتر مشتری پیدا کند.

یک علت اینکه، ظرفیت خط لوله و راه آهن محدودی به آسیا وجود دارد. درحالی که بعضی محموله ها می تواند به وسیله دریا ارسال گردد، اما با توجه به خطر تحریم ها، این موضوع به در دسترس بودن نفتکش ها بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1508

به "تور روسیه ارزان: اوپک حتی باوجود طرح تحریم روسیه با غربی ها کنار نیامد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: اوپک حتی باوجود طرح تحریم روسیه با غربی ها کنار نیامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید