اندرویدی ها بخوانند؛ نسخه بتا اندروید چه امکانات تازه ای رو نموده است؟

به گزارش مجله سیاران، زومیت نوشت: نسخه اول بتای عمومی اندروید 14 شامل فلش بازگشت به عقب است که با والپیپر یا تم دستگاه همگام سازی می گردد.

اندرویدی ها بخوانند؛ نسخه بتا اندروید چه امکانات تازه ای رو نموده است؟

اندروید 14 پس از چند نسخه توسعه دهنده رسما وارد فاز بتای عمومی شد. بتای اندروید 14 شامل قابلیت های نوی است که روی ناوبری سیستم، حریم خصوصی، عملکرد و شخصی سازی کاربر تمرکز دارند. بتای نو اندروید 14 برای اولین بار به کاربران عادی امکان می دهد نوترین تغییرات سیستم عامل موبایلی گوگل را آنالیز نمایند.

بر اساس گزارش ورج، سیستم ناوبری اندروید 14 به روزرسانی شده و اکنون شامل فلش بازگشت به عقب با تم Material You است. این گزینه با تم یا والپیپر دستگاه همگام سازی می گردد.

اندروید 14 بعلاوه شامل Share Sheet نو است؛ Share Sheet صفحه ای است که وقتی می خواهید محتوا را به اشتراک بگذارید باز می گردد. توسعه دهندگان اپلیکیشن می توانند گزینه های اختصاصی نوی به بالای صفحه Share Sheet اضافه نمایند.

سایر تغییرات اولین بتای اندروید 14 شامل قابلیت های گرافیکی نوی مثل جلوه های مورفینگ و بهبود تنظیمات زبان است. به لطف این تغییرات کاربر می تواند اپلیکیشن ها را به صورت مجزا روی زبان های مختلف تنظیم کند.

گوگل می گوید در نسخه نو اندروید، اپلیکیشن ها می توانند نمایش اطلاعات حساس به سرویس هایی که مخصوص افراد ناتوان جسمی هستند را محدود نمایند تا از این طریق حریم خصوصی آن ها تقویت گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 فروردین 1402 بروزرسانی: 24 فروردین 1402 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1656

به "اندرویدی ها بخوانند؛ نسخه بتا اندروید چه امکانات تازه ای رو نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندرویدی ها بخوانند؛ نسخه بتا اندروید چه امکانات تازه ای رو نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید