ابراز امیدواری مسکو نسبت به برطرف سریع تنش بین آذربایجان و ارمنستان

به گزارش مجله سیاران، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد تنشهای مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به سرعت حل و فصل گردد.

ابراز امیدواری مسکو نسبت به برطرف سریع تنش بین آذربایجان و ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه گفت که مسکو امیدوار است تنش بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان به سرعت حل و فصل گردد.

به گزارش خبرگزاری ترند دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: هم ارمنستانی ها و هم آذربایجانی هایی که تابعیت روسیه را دارند اعضای محترم جامعه روسیه محسوب میشوند و بدیهی است که نمی توانند نسبت به تشدید تنش در مرز ارمنستان و آذربایجان بی تفاوت باشند.

پسکوف اضافه نمود: امیدواریم هرچه سریعتر این مسئله حل و فصل گردد.

علت اصلی درگیریهای این دو کشور همسایه بر سر منطقه ناگورنو- قره باغ است. قره باغ، در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و اختلاف این دو کشور بر سر مسئله ارضی است و جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می دانند. طی روزهای گذشته نبرد بین این دو کشور از سرگرفته شده و هر دو طرف متحمل خساراتی شده اند.

این در حالی است وزیر امور خارجه ارمنستان روز دوشنبه در گفت وگوبا یک شبکه خبری فرانسوی گفت ، ایروان برای جلوگیری از درگیریهای بیشتر متعهد به اجرای آتش بس است و جنگ راه چاره برطرف مسائل نیست. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 447

به "ابراز امیدواری مسکو نسبت به برطرف سریع تنش بین آذربایجان و ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز امیدواری مسکو نسبت به برطرف سریع تنش بین آذربایجان و ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید