آلمان به اسم سومین مقصد مجذوب کننده تحصیلی در دنیا رتبه بندی شد

به گزارش مجله سیاران، گزارش ها حاکی از آن است که نتایج مطالعه اخیری که در ماه می 2019 به وسیله سازمان توسعه و همکاری های مالی (OECD) منتشر شده نشان می دهد کشور آلمان به علت دارا بودن جذابیت برای کارآفرینان جوان خارجی و دانشجویان بین المللی به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

آلمان به اسم سومین مقصد مجذوب کننده تحصیلی در دنیا رتبه بندی شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

در دنیای امروز که به دهکده جهانی تبدیل شده، توانایی جذب افراد خارجی واجد شرایط اثرات مثبت قابل توجهی بر روی بسیاری از اقتصادهای محلی دارد. در این مورد برای اولین بار، OECD یک مطالعه جامع با هدف سنجش مقدار مجذوب نمایندهیت کشورهای عضو خود نزد نیروهای ماهر خارجی انجام داده است.

این مطالعه تحت اسم چگونه کشورهای عضو OECD از نظر مجذوب نمایندهیت برای مهاجران با استعداد مقایسه می شوند انجام شد و بر سه دسته اصلی از نیروهای ماهر خارجی تمرکز نموده است: کارگران بسیار ماهر، دانشجویان بین المللی و کارآفرینان جوان. این مطالعه بدین صورت انجام گرفت تا نظرات پاسخ دهندگان بتوانند رتبه بندی های جداگانه بگیرند، چرا که بعضی از مسائل مربوط به همه گروه ها نیستند.

یکی از یافته های مهم گزارش این بود که آلمان در کنار کشورهای سوییس، نروژ، فنلاند و ایالات متحده رتبه سوم را در میان پنج مقصد مجذوب نماینده تحصیلی در بین دانشجویان بین المللی دارا می باشد.

استدلال دانشجویانی که آلمان را به اسم یک مقصد بسیار مجذوب نماینده برای تحصیل انتخاب می نمایند بیشتر حول محور هزینه های مقرون به صرفه تحصیل بود. از سال 2014، تعداد زیادی از دانشگاه های آلمان هزینه ای بابت شهریه از دانشجویان بین المللی دریافت نمی نمایند و در صورتی که هزینه ای هم دریافت نمایند، بسیار مقرون به صرفه است.

برای بیشتر دانشجویان بین المللی، سیاست گذاری های سخاوتمندانه و انعطاف پذیر در اعطای ویزای تحصیلی، عمدتا بر انگیزه آنها برای تحصیل در خارج از کشور تاثیر می گذارد. بنابراین، رتبه بندی مقدار مجذوب نمایندهیت کشورهای OECD نزد دانشجویان بین المللی هم براساس این عناصر انجام گرفت. آلمان در این بخش امتیاز بالایی کسب کرد.

هزینه های مقرون به صرفه زندگی در این کشور و وجود فرصت های کاری هم در میان دلایلی بود که به وسیله دانشجویان ذکر گشت که چرا آنها آلمان را نسبت به کشورهای دیگر برای تحصیل ترجیح می دهند.

تا به امروز، آلمان در لیست محبوب ترین مقاصد تحصیلی در بازار آموزش جهانی در ارتباط با ثبت نام دانشجویان بین المللی قرار داشته است. این کشور در سال 2017 به هدف جذب 350 هزار دانشجوی خارجی دست یافت، که سه سال زودتر از موعد برنامه ریزی شده محقق گشت. براساس آمارهای رسمی، تا ترم زمستان 18-2017 بیش از 380 هزار نفر از دانشجویان خارجی در دانشگاه های آلمان ثبت نام نموده بودند.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1202

به "آلمان به اسم سومین مقصد مجذوب کننده تحصیلی در دنیا رتبه بندی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان به اسم سومین مقصد مجذوب کننده تحصیلی در دنیا رتبه بندی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید