گلکسی S25 ممکن است با تراشه مدیاتک عرضه گردد

به گزارش مجله سیاران، طی ماه های گذشته گزارش های زیادی در خصوص چیپست درون سری گلکسی S25 منتشر شده است. بعضی از این شایعات حاکی از آن است که این سری تنها با چیپ اگزینوس 2500 عرضه خواهد شد. بعضی دیگر می گویند که بازدهی غیرمنتظره پایین اگزینوس، سامسونگ را مجبور به استفاده مجدد از استراتژی دو چیپسته می نماید؛ حتی اگر اسنپدراگون 8 نسل 4 گران تر از حد معمول باشد. حالا یک شایعه عجیب، احتمال راه یابی چیپست مدیاتک را به سری گلکسی S25 مطرح نموده است.

گلکسی S25 ممکن است با تراشه مدیاتک عرضه گردد

بر اساس این خبر، سامسونگ برای اولین بار در حال آنالیز اتخاذ یک استراتژی سه چیپسته برای سری گلکسی S است. در این گزارش آمده که سامسونگ در نظر دارد علاوه بر استفاده از تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 4 و اگزینوس 2500، نسخه دیگری از گلکسی S25 را نیز با چیپست مدیاتک دایمنسیتی فراوری کند.

سامسونگ هرگز برای گوشی های پرچمدار خود از استراتژی سه چیپسته استفاده ننموده است و افزودن مدیاتک به این رقابت، اولین تجربه خواهد بود. مزایای این کار چه می تواند باشد؟ و چه ریسک هایی به همراه خواهد داشت؟ از یک طرف، همکاری با مدیاتک می تواند به سامسونگ یاری کند تا تعادل قدرت را حفظ کند و از افزایش قیمت چیپست های اسنپدراگون به وسیله کوالکام در صورت عدم موفقیت اگزینوس جلوگیری کند. تحلیلگران می گویند که اسنپدراگون 8 نسل 4 نسبت به نسل 3 فعلی 25 تا 30 درصد گران تر خواهد بود.

از طرف دیگر، سامسونگ عمدتاً از چیپ های مدیاتک برای بعضی از گوشی های میان رده خود استفاده نموده است، اما ساخت نه یک یا دو، بلکه سه نسخه گلکسی S25 با سه چیپست متفاوت برای منطقه ها مختلف می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. علاوه بر این، توسعه به روزرسانی های نرم افزاری تازه برای سه پیکربندی سخت افزاری متفاوت ممکن است به یک چالش واقعی تبدیل گردد. بعلاوه، افزایش قیمت چیپست ها در حال حاضر یک واقعیت اجتناب ناپذیر به نظر می رسد، هرچند که ممکن است برای سامسونگ ناخوشایند باشد، اما این شرکت نمی تواند با جابه جایی های مختلف از آن اجتناب کند.

این شایعه عجیب و غریب تعیین نمی کند که کدام بازارها کدام چیپست ها را دریافت خواهند کرد. اما اگر حقیقتی در پس این ادعاهای بلندپروازانه وجود داشته باشد، حدس می زنیم که نسخه گلکسی S25 مجهز به مدیاتک می تواند به تعداد محدودی از منطقه ها منتخب مانند چین محدود گردد. سایر نقاط دنیا روال معمول را دنبال نموده و استراتژی دو چیپسته اگزینوس-اسنپدراگون را ادامه خواهند داد. در هر صورت فعلا هنوز منابع دیگری این شایعه را تایید ننموده اند ولی اگر این موضوع صحت داشته باشد، در ماه های آینده گزارش های بیشتری در خصوص آن منتشر خواهد شد.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 تیر 1403 بروزرسانی: 7 تیر 1403 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1737

به "گلکسی S25 ممکن است با تراشه مدیاتک عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S25 ممکن است با تراشه مدیاتک عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید