کتاب پنجاه سال با دکتر مهدی بیانی درانتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، دکتر مهدی بیانی از خاندان مستوفیان فراهان در سال 1287 در همدان به دنیا آمد. وی از نخستین فارغ التحصیلان مقطع دکترای ادبیات فارسی دانشگاه تهران و از نخستین نسل فهرست نویسان و نسخه شناسان عصر معاصر است.

کتاب پنجاه سال با دکتر مهدی بیانی درانتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در شرحی که بر این کتاب نوشته است به حضور دکتر مهدی بیانی در حیات هشتاد ساله کتابخانه ملی اشاره نموده است و معتقد است نام دکتر مهدی بیانی در کتابخانه ملی ایران پر رنگ و قابل توجه است. چراکه وی نخستین رئیس کتابخانه ملی بود.

در کتاب پنجاه سال با دکتر مهدی بیانی علاوه بر شرحی بر احوال و آثار این هنرمند و هنرشناس فرهیخته به نقد و آنالیز کتاب احوال و آثار خوشنویسان پرداخته و به همین دلیل این کتاب علاوه بر زندگینامه دکتر بیانی، مرجعی برای پژوهشگران و به ویژه محققان عرصه خط و خوشنویسی به شمار می رود.

همچنین کتاب پنجاه سال با دکتر مهدی بیانی که در آستانه پنجاهمین سال درگذشت مهدی بیانی منتشر شده است شامل تصاویری از اسناد، احکام و مکاتبات و تصاویر رقعه ها و نسخه های کمتر دیده شده است که در دوره دکتر بیانی امکان نشر رنگی و با کیفیت آن ها فراهم نبوده است.

این کتاب از جمله کتاب های ویژه انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است و علا قمندان برای تهیه این کتاب می توانند به صورت غیر حضوری به فروشگاه آنلاین انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به آدرس: https://bookshop.nlai.ir مراجعه نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 570

به "کتاب پنجاه سال با دکتر مهدی بیانی درانتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب پنجاه سال با دکتر مهدی بیانی درانتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید