چین: آمریکا تفکر جنگ سرد را کنار بگذارد

به گزارش مجله سیاران، چین امروز (چهارشنبه) گفت، آمریکا باید حملات بدون تحریک قبلی خود و اتهام زنی هایش را علیه چین متوقف کند و مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور را متهم به در پیش دریافت بدخواهانه تقابل سیاسی و بدنام سازی پکن کرد.

چین: آمریکا تفکر جنگ سرد را کنار بگذارد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به ژاپن سفر نموده و در این سفر خواهان تعمیق همکاری با استرالیا، هند و ژاپن با هدف مقابله با نفوذ منطقه ای فزاینده چین شد.

سفارت چین در ژاپن در بیانیه ای اعلام داشت: پمپئو مکررا اقدام به طرح دروغهای ساختگی درباره چین و به طرزی بدخواهانه به ایجاد تقابل سیاسی پرداخته است.

این سفارتخانه تاکید نمود: ما بار دیگر از آمریکا می خواهیم ذهنیت جنگ سرد و تعصب ایدئولوژیکی خود را کنار بگذارد، دست از اتهام زنی های بدون تحریک قبلی و حملاتش علیه چین بردارد و در قبال روابط با چین به شیوه ای سازنده رفتار کند.

سفر اخیر پامپئو به شرق آسیا که اولین سفرش به این منطقه در بیش از یک سال گذشته است، مصادف با بدتر شدن تنشها با چین شده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 662

به "چین: آمریکا تفکر جنگ سرد را کنار بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا تفکر جنگ سرد را کنار بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید