هشدار جان کری به پکن درباره ایجاد منطقه دفاع هوایی در دریای جنوبی چین

به گزارش مجله سیاران، وزیر خارجه آمریکا گفت: واشنگتن هرگونه ایجاد منطقه دفاع هوایی بر فراز دریای جنوبی چین را تحریک آمیز و اقدامی بی ثبات کننده تلقی خواهد نمود.

هشدار جان کری به پکن درباره ایجاد منطقه دفاع هوایی در دریای جنوبی چین

با ما همراه باشید و با قیمت تور ارزان چین لحظه آخری از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که تنش ها بین آمریکا و چین بر سر تحولات اخیر دریای جنوبی چین به شدت بالا گرفته است، جان کری وزیر خارجه آمریکا نسبت به ایجاد هرگونه منطقه دفاع هوایی بر فراز این دریا توسط چین هشدار داد و تاکید نمود: آمریکا هر گونه اقدام چین در ایجاد منطقه دفاع هوایی را رفتاری تحریک آمیز و بی ثبات کننده ارزیابی خواهد نمود.

جان کری در سخنانی در جریان سفر به مغولستان گفت: ما هرگونه ایجاد منطقه دفاع هوایی در دریای جنوبی چین را اقدامی تحریک آمیز و بی ثبات کننده در نظر می گیریم. این اقدام می تواند به طور اتوماتیک موجب افزایش تنش گردد و تعهدات چین برای مدیریت مناقشات ارضی به وسیله دیپلماسی را به شدت زیر سئوال می برد.

وی اضافه کرد: بنابر این ما از چین می خواهیم تا از هر اقدام یکجانبه ای که تحریک آمیز تلقی خواهد شد، خودداری کند.

کری میخواهد پس از مغولستان به چین سفر کند. اقدام چین در ایجاد منطقه دفاع هوایی در دریای شرقی چین با محکومیت آمریکا و ژاپن روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 141

به "هشدار جان کری به پکن درباره ایجاد منطقه دفاع هوایی در دریای جنوبی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جان کری به پکن درباره ایجاد منطقه دفاع هوایی در دریای جنوبی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید