چطور مربای به خوش رنگ در منزل تهیه کنیم؟

به گزارش مجله سیاران، در اینجا روشی جالب را برای طرز تهیه مربای خوشمزه به به شما یاد می دهیم تا مربایی فوق العاده خوش رنگ داشته باشید.

چطور مربای به خوش رنگ در منزل تهیه کنیم؟

طرز تهیه مربای به یکی از مهم ترین دستورهایی است که هر خانمی باید بلد باشد. مربای بِه از دوست داشتنی ترین مرباهای ایرانی است که نوع خانگی آن بسیار خوشمزه است. مربای به را دو صورت تکه ای و رنده شده تهیه می نمایند. مجله اینترنتی خبرنگاران به شما می گوید که چطور این مربای خوش رنگ را به آسانی در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه مربای به

  • به: 1 کیلوگرم
  • شکر: 1 کیلوگرم
  • زعفران دم نموده: 2 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: 4 قاشق غذاخوری
  • هل: 4 عدد

طرز تهیه مربای به

مرحله اول:

در دستور طرز تهیه مربای به ابتدا به ها را بشویید و پوست بگیرید. اگر دوست نداشتید به ها را پوست بکنید، آنها را به خوبی بشویید. حالا آنها را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و از وسط نصف کنید. هسته های به را جدا و آنها را با چاقو خرد کنید. اگر تمایل داشتید می توانید به ها را رنده کنید.

مرحله دوم طرز تهیه مربای به

به های خرد شده را درون قابلمه بریزید. شکر را به همراه 12 لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید. می توانید به جای شکر از شیره انگور یا عسل بهره ببرید. نکته مهم درباره پخت این مربا این است که انتخاب قابلمه مسی باعث بهبود کیفیت مربا می گردد. قابلمه را روی حرارت بالا قرار دهید تا مخلوط جوش بیاید.

مرحله سوم:

زمانی که مربا جوش آمد، حرارت را کم کنید و روی درب قابلمه، دم کنی بگذارید حرارت را کم کنید یا از شعله پخش کن بهره ببرید تا مربای شما خوش رنگ و قرمز گردد. در این مرحله از طرز تهیه مربای به ، بعد از نیم ساعت، پوست هل ها را جدا کنید و دانه های آن را به همراه زعفران دم نموده به مربا بیفزایید. یک تا دو ساعت صبر کنید تا مربا بپزد.

در این مرحله از طرز تهیه مربای به قوام مربا را امتحان کنید. اگر به اندازه دلخواه رسیده بود، شعله را خاموش کنید. در آخر، آبلیمو را اضافه کنید.

دقت کنید که در این مدت ممکن است شهد مربا تبخیر گردد. بنابراین هر 30 دقیقه یک بار مربا را چک کنید تا شربت آن بیش از حد غلیظ نگردد. در صورتی که مربا غلیظ شده بود یا رنگ آن دلخواه شما نبود، کمی آب جوش به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم:

در این مرحله باید صبر کنید تا مربا خنک گردد. سپس آن را در ظرف شیشه ای دلخواه بریزید و در یخچال قرار دهید.

نکات مهم:

نکته مهم در طرز تهیه مربای به این است که برای امتحان کردن قوام مربا باید مقداری از شهد آن را در یک لیوان آب سرد بریزید. اگر شهد بدون متلاشی شدن به ته لیوان رسید، مربا به قوام کافی رسیده است. اگر هم این طور نبود، باید دوباره آن را روی حرارت بگذارید. دقت کنید که مربا معمولاً بعد از خنک شدن سفت تر می گردد. پس نباید آن را زیاد روی حرارت بگذارید تا بیش از حد غلیظ گردد.

مطالب پیشنهادی: چند مورد از اشتباهات رایج آشپزی را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 تیر 1402 بروزرسانی: 3 تیر 1402 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1686

به "چطور مربای به خوش رنگ در منزل تهیه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور مربای به خوش رنگ در منزل تهیه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید