چشمِ ورزش به دغدغه اصلی مهمانیِ عظیم توکیو، چطوره؟ بهم میاد؟

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگاران، فرایند 20 ماهه که به صورت مشترک در کمیته ملی المپیک و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای طراحی لباس اعضای کاروان اعزامی به بازی های المپیک شروع شد فردا چهارشنبه با رونمایی از نمونه های نهایی شده به انتها می رسد تا تعیین گردد اقدامی که کمیته ملی المپیک که آن را برای اولین بار در برنامه خود قرار داد، چه نتیجه ای داشته است.

چشمِ ورزش به دغدغه اصلی مهمانیِ عظیم توکیو، چطوره؟ بهم میاد؟

این کمیته بر خلاف روال معمول و همواره طراحی پوشش کاروان اعزامی به المپیک را به گروهی خارج از مجموعه خود سپرد و اینگونه پای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و متخصصان حوزه مد و لباس را به این مسئله حیاتی و معین کننده باز کرد و در راس آنها ستاد فرهنگی المپیک که برای نخستین بار برای رسیدگی به امور فرهنگی کاروان تشکیل شده را هم درگیر این موضوع کرد.

اینگونه برای لباس مسافران توکیو گزینه های زیادی توسط طراحان پیشنهاد شد که بعضاً به مرحله نمونه دوزی و بعد از آن داوری توسط تیم کارشناسی متشکل از فعالان حوزه مد و لباس و نمایندگان کمیته ملی المپیک رسید اگرچه در نهایت با رای ورزشی ها از میان نمونه های نهایی شده یا همان فینالیست ها، لباس رسمی و ورزشی مردان و بانوان کاروان ایران انتخاب شد.

همان گونه که خبرنگاران در مطلبی با عنوان زمان رونمایی از لباس کاروان ایران در المپیک تعیین شد به آن اشاره داشت، قرار است خروجی این همکاری ورزشی و فرهنگی که برای نخستین بار در تاریخ 17 دوره ای حضور ایران در بازی های المپیک انجام شد فردا تعیین گردد؛ نتیجه ای که می تواند تعیین کند کار به درستی به کاردان سپرده شده یا نه؟!

پوشش اولیه برای المپیک ریو با هجمه های زیادی همراه شد

به هر حال مدیران ورزش و در راس آنها کمیته ملی المپیک برای هر دوره بازی های المپیک با چالش های جدی در خصوص پوشش اعضای کاروان روبرو بودند به خصوص برای المپیک ریو که کار به دوباره کاری کشیده شد چراکه رنگ بندی و طرح نامناسب نمونه لباس اولیه که به حدی بد بود که بعد از رونمایی موجی از واکنش های منفی به همراه داشت و در نهایت هم به بازنگری در طراحی پوشش ها انجامید.

امید می رود پوششی که نتیجه اقدامِ اولین کمیته ملی المپیک است و روندی چند ماهه و تخصصی برای آن طی شده به گونه ای باشد که تفاوت کار را در کمک دریافت از متخصصان حوزه تعیین کند.

به گزارش خبرنگاران، آخرین نشست مشترک مسعود سلطانی فر با روسای فدراسیون های ورزشی فردا چهارشنبه در محل آموزشگاه ملی المپیک برگزار می گردد.

هویت های بصری شامل لوگو، پوستر، محصولات تبلیغاتی و کالاهای فرهنگی هم نتیجه اقدامات فرهنگی اجرا شده برای کاروان ایران است که قرار است در همین نشست ارائه شوند.

برای بخش مهم این نشست که به رونمایی از لباس کاروان اختصاص دارد هم کلیپ ویژه ای تهیه شده که شامل تصاویری از پوشش لباس جدید بر تن افراد است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 991

به "چشمِ ورزش به دغدغه اصلی مهمانیِ عظیم توکیو، چطوره؟ بهم میاد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمِ ورزش به دغدغه اصلی مهمانیِ عظیم توکیو، چطوره؟ بهم میاد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید