واگذاری 14 اردوگاه تفریحی به بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگاران، محمود باقری ظهر سه شنبه در بازدید از مناطق گردشگری شهرستان باشت اضافه نمود: این اقدام در راستای نگهداری از این اماکن و توسعه زیر ساخت های گردشگری استان صورت گرفته است.

واگذاری 14 اردوگاه تفریحی به بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

وی بیان نمود: ایجاد زیرساختهای گردشگری در این تفرجگاهها در جذب گردشگران موثر بوده و درآمد زایی خوبی نیز در پی داشته است.

باقری همچنین از پرداخت وام 100 میلیون تومانی برای تغییر کاربری خانه های قدیمی به خانه های سنتی برای اسکان گردشگران خبرداد.

وی اضافه کرد: بوم گردی یکی از روشهای ساماندهی مسافران با استفاده از ساماندهی خانه های قدیمی و تبدیل آن به خانه های سنتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: کارگاههای آموزش صنایع دستی در 135روستای استان برگزار گردیده است.

وی مطرح نمود: این آموزشها شامل به بافی مقدماتی و احیا هنرهای منسوخ شده بود که با حضور علاقمندان به این رشته ها در مناطق روستایی برگزار گردید.

باقری از وجود 35 هزار بافنده در استان خبرداد و اظهار کرد: حدود 30 هزار نفر از بافندگان این استان در زمینه بافت گلیم و جاجیم فعالیت دارند.

وی گفت: بیش از 90 درصد فعالان صنایع دستی این استان را بانوان تشکیل می دهند و تا به امروز شش هزار نفر از بافندگان صنایع دستی استان شناسنامه دار شده اند.

باقری استانداردسازی تولیدات صنایع دستی و برندسازی دست بافته های استان را از مهمترین برنامه ها در این بخش مطرح نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 100

به "واگذاری 14 اردوگاه تفریحی به بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری 14 اردوگاه تفریحی به بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید